TAG - SPOZNAJ MA

Rozhodla som sa pridať TAG, ktorý som našla na blogu bee.

01. Ako sa voláš?
Volám sa Dária. A hoci to meno neznášam, mám  ho oveľa radšej ako meno, ktorým som pokrstená (Dorota). Mnohí ma nazvú Darina či Mária. No na druhú stranu si ho potom skôr zapamätajú.

02. Aké jazyky ovládaš?
V škole a na vyučovanie mám ako maturitný jazyk angličtinu, ktorú z duše nenávidím. Dalo by sa povedať, že rozumiem iba to čo chcem a kedy chcem. Slovíčka sa učím tak, že po napísaní písomky ich už neviem. A len niektoré mi zostanú v pamäti. Gramatiku určite neovládam. Na druhej strane, doma pozerám seriály v tomto jazyku a sama som prekvapená koľko tomu rozumiem. Nemčina je moja láska a navždy ňou bude, pretože ak mi nevyjde štúdium mojej profesie, ktorou sa chcem živiť, tak práve nemčinu chcem ísť študovať. Španielčiny som sa nedotkla už vyše roka, ale stále je mojou vášňou a v budúcnosti chcem ísť na jazykovú školu.

03. Aká si vysoká a koľko máš rokov?
Keď sa odmeriam raz, tak mám 161 cm a inokedy 160. Takže takých 160 a pol určite mám. Ešte stále sedemnásť a stále ma udivuje čo som už stihla stihnúť. O pár mesiacov ma však čaká osemnástka, čo ma dosť desí.
 
04. Aká je tvoja farba očí?
Jedna z mála vecí, ktoré som zdedila po mame. Mám ich hnedé. Hoci som sa bola pozrieť pre istotu do zrkadla, aby som vám sem nepísala bludy a to čo som zistila ma prekvapilo. Okolo zreničky mám síce hnedú farbu, ale okolo tej hnedej farby je zvyšok oka sivý.

05. Aká je tvoja obľúbená farba?
Keď som bola malá a vlastne až do nedávna, som milovala modrú. Akýkoľvek odtieň modrej, silno, slabo, tyrkysová, jednoducho všetky druhy. Ale už dlhšiu dobu mám rada oranžovú, keďže oranžová mikina je mojim najobľúbenejším kúskom oblečenia. No teraz zbožňujem zelenú.

06. Máš nejakého súrodenca?
Mám dvadsaťročného brata, ktorého nadovšetko ľúbim a je mojim vzorom.

07. Už si vyštudovala strednú školu?
Ešte nie. Ale po ukončení tohto ročníka budem v polovici štúdia. A hoci sa čas opustenia blíži, ešte si stále nie som istá tým, čím chcem byť a čo by ma malo živiť počas môjho života.
 
08. Aké je tvoje obľúbené zviera?
Najlepším priateľom človeka a najlepším priateľom mňa je jedným slovom pes. A ten kto ma pozná, vie aj prečo.
 

09. Aký je tvoj obľúbený nápoj a jedlo?
Pred pár rokmi som sa mame čudovala ako môže piť neochutenú vodu a teraz nepijem nič iné (ak nerátam čaje). Čistá perlivá voda je stvorená pre mňa. A z jedál to bude losos.

10. Aký je tvoj obľúbený film?
Je ťažké vybrať iba jeden, keďže filmov je veľmi veľa. Zatiaľ ma najviac ohúril The Break-up plan (Záložný plán), ktorý má v sebe z každého rožka troška, romantikyhumoru. Tiež to bude film The Wow (Navždy spolu, Manželský sľub), ktorý ma zabil už len tým, že je nakrútený podľa skutočnej udalosti. The Fault in Our Stars (Na vine sú hviezdy), ktorý vydal zo mňa toľko sĺz. A posledný to bude The Switch (Zámena), ktorý ponúka okrem láskyhumoru aj slzy.
 
11. Aký je tvoj obľúbený obchod?
Nie som shopaholic, takže nemám nejaký obľúbený obchod. Ale zvyčajne si na seba niečo kúpim v C&A niekedy i v NewYorker. Najviac oblečenia si však nakúpim v Tesco. No aj tak mojim najobľúbenejším obchodom je kníhkupectvo, či už Martinus (kde patrím do klubu) alebo Panta Rhei, ktorej som bola verná niekoľko rokov.
  



12. Tvoja momentálne obľúbená pieseň?
To je ťažká otázka, keďže počúvam z každého niečo. Či už moju najobľúbenejšiu Neviem sa nájsť alebo všetky štyri piesne od Adama Ďuricu.

13. Aká je tvoja obľúbená kniha?
Žiadna kniha nemôže byť moja najobľúbenejšia, keďže je nespočetné množstvo žánrov. Ale k tým, ktoré mi prirástli k srdcu a utkveli v pamäti patria Malo to zmysel, Na vine sú hviezdy Papierové mestá.

14. Máš nejaké obľúbené vône?
Zdá sa mi, že nemám. Ak sa jedná o voňavku, tak už naozaj dlhú dobu používam jednu a tú istú. Ale verte, že kebyže sa stretnem s Jurajom Lojom, tak by som sa ho opýtala, alebo nejako zistila aká vôňa je jeho najobľúbenejšia a už by bola aj moja.

15. Aké sú tvoje koníčky?
Písanie, čítanie, pozeranie seriálov a písanie si so spriaznenou dušou.
 
16. Aké je tvoje obľúbené číslo?
Donedávna by som napísala môj dátum narodenia 29 9. Ale odkedy som si uvedomila čo pre mňa 29 znamená, tak je to moje najobľúbenejšie číslo. A teraz ma napadlo ešte 105, pretože 105. epizóda, Nina a Martin.
 
17. Si na niečo alergická?
Na namyslených ľudí. Ale z takých bežných to bude na jeden liek, na ktorý možno ani alergická nie som. A ešte na vysoký obsah chlóru a jódu vo vode.

18. Čo ťa inšpiruje?
Nás ľudí môže inšpirovať všetko vôkol nás. Pre ľudí, ktorí píšu to je aj úplná drobnosť.

19. Ktoré sú tvoje obľúbené Bloggerky/Vloggerky?
Hoci blogov sledujem pomerne dosť, komentujem iba jednu a to bee. A čo sa týka vloggeriek, tak nesledujem žiadnu. V poslednom čase som začala sledovať Goga.

20. Aké je tvoje obľúbené ročné obdobie?
Každé je svojim spôsobom výnimočné, na každom mám rada niečo iné. Na jari prebúdzanie sa prírody, na lete to, že sú prázdniny. Na jeseni to, že mám narodeniny a na zime to, že je sneh.

21. Čo chceš byť, keď vyrastieš?
Aj keď som pevne rozhodnutá čo chcem ísť študovať a som presvedčená, že ak sa nedostanem do Bratislavy, tak ma rovnako bude napĺňať i štúdium nemčiny, o to viac sa bojím tejto otázky. Pretože mám čím ďalej, tým viac obavy z toho, či som si vybrala dobre. Či ma scenáristika naplní.

22. Ak by si mohla žiť kdekoľvek na svete, kde by to bolo?
Nechce sa mi odtiaľto odchádzať. Slovensko ma vážne niečo do seba. Len by som sa presťahovala do mesta, buď do Bratislavy, a keď nie, tak mi postačia aj Košice.

Pokojne si tento TAG urobte.

Dária.

Komentáre

  1. Dária je krásne meno :)
    Nemčinu a angličtinu máme vymenenú - ja v angličtine čítam, píšem, počúvam, pozerám, všetko, nemčina je jazyk, ktorému sa kvôli Marte asi nevyhnem, ale niekedy som sama prekvapená, koľko porozumiem keď len tak niečo čítam :D No a čo sa týka španielčiny, to sme sa už so spolužiačkou dohodli, že od ďalšieho školského roka začíname chodiť na krúžok.
    Ja som sa v poslednej dobe zamilovala do bielej. Ako maličká som milovala žltú, neskôr oranžovú, potom sa to zrazu zmenilo na fialovú, ktorá mi vydržala pár rokov, ale v poslednej dobe som akosi objavila krásu čistej bielej.
    Kedysi som milovala lososa, ale odkedy som prestala jesť mäso... Nechýba mi :D
    Inak, až som si musela rýchlo preletieť môj článok, lebo som si ani nepamätala, čo som kam napísala ja :D
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Čo sa našej Veľkej noci týka... V pondelok som nebola oliata už poriadne dlho :D Moja mum neuznáva tieto slovanské sviatky, nechce, aby sme potom boli všetky choré :D A tak si vždy robíme v pondelok nejaký malý výlet, posledných pár rokov chodíme vždy do Bardejovských kúpeľov, napríklad minulého roku bolo celkom teplo, tak sme vybehli i na kyslíkovú cestu, včera polo-snežilo, tak sme sa iba prešli :D
    Ako oslavujete vy? A ako prázdninuješ? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Scenáristika. Zaujímavé. Ja by som to možno išla študovať. Na prvom mieste je ale architektúra, potom žurnalistika spolu s réžiou a scenáristikou. Nemčina ma tiež baví. Teda, najradšej mám asi češtinu (fakt sa mi ten jazyk páči) a potom angličtinu, no nedá sa povedať, že nemčinu nemám rada a celkom rada sa aj s niekým rozprávam po nemecky. Teraz je to však ešte dosť ťažké, lebo učím sa ju len štyri roky a moja slovná zásoba je dosť obmedzená. Od septembra ale nastupujem na nemecké bilingválne gymnázium, kde je v prvom ročníku 20 hodín nemčiny za týždeň, tak snáď sa na mňa niečo nalepí. Rozhodne sa však vidím študovať neskôr v Nemecku, Rakúsku či Švajčiarsku a potom bývať niekde v Alpách alebo Bavorsku. :)) (okej, vzdialená budúcnosť...) :D

    Dária je inak pekné meno. Hoci mne sa páči aj Dorota. Pri filme Na vine sú hviezdy som plakala skoro celý čas asi od polovičky a fakt sa mi ten film páčil. Bol úplne iný ako ostatné. Možno práve tými hercami a celou tématikou, že nie každý tam bol taký dokonalý. :))

    DominicaLand

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára