RECENZIA KNIHY: POUČKA O PODSTATE PREDVÍDATEĽNOSTI KATHERÍN


               
Slovenský názov : Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín; Originálny názov : An Abundance of Katherines
                                           Autor : John Green; Preklad : Jana Melcerová
                                       Vydanie : 2.Vydavateľstvo : Ikar (YOli); Rok : 2015
                                                   Trvanie prečítania : približne 7 hodín

O knihe :
Colin Singleton má vo vzťahu k nežnému pohlaviu svoj jasný typ – dievčatá, ktoré sa volajú Katherine. Má to však chybu – zakaždým od nich dostane kopačky. Stalo sa mu to už presne devätnásťkrát. Tento veľký fanúšik prešmyčiek má odrazu strach, že je odpísaný, lebo zo zázračného dieťaťa zrejme nikdy nevyrastie dospelý génius, a tak sa vyberie na road trip. Colin má jasný cieľ: dokázať platnosť Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín. Ale ako to už býva, nič nie je také jednoduché a nech už jeho snaha skončí akokoľvek, jedno je isté – každá cesta človeka zmení. Bez ohľadu na výsledok.
(zdroj : martinus.sk)

Názor na knihu :
Začal nový mesiac a ja som za tento rok prečítala už piatu knihu, ale na štvrtú recenzia nebude, pretože podľa mňa za to nestojí. Keď som po prvýkrát siahla po knihe tohto autora, tak sa mi ani nesnívalo, že John Green sa stane mojim najobľúbenejším spisovateľom a siahnem po jeho každej knihe- TFIOS, LFA, PT, AAOK, ktoré mám prečítané všetky v slovenčine a už teraz sa teším na Nech sneží (Let it snow) a Will Grayson, Will Grayson. Určite som si chcela túto knihu prečítať, ale na pár dní ma odradil slovenský preklad názvu knihy, pretože pôvodne sa to volalo- Príliš mnoho Katherín. Musím povedať, že som približne vedela do čoho idem, ale že tam bude až toľko matematiky, som neočakávala. Že tam budú myšlienky pod čiarou som nevedela. Najviac ma prekvapilo, že sa na konci sám autor prihovoril. Pri tejto knihe som v podstate musela premýšľať a nie oddychovou formou čítať. Každú jednu myš k črepu som skúmala či využil všetky slová. Ale neprekážalo mi to, matematiku mám rada a od Greena si prečítam čokoľvek. Inak ja som tú rovnicu dala do kalkulačky, ale nechcelo mi to vypočítať. Páčilo sa mi, že Colin vedel jedenásť jazykov a celé ludolfovo číslo. Trošku mi to však pripomínalo Papierové mestá na začiatku a v knihe sa našli aj chyby.

Hodnotenie :


Čítali ste túto knihu?
Ktorú knihu ste naposledy čítali alebo čítate teraz nejakú?

Dária.

Komentáre

  1. Akurát pred pár dňami som o tejto knihe prečítala v časopise a hneď ma zaujala. Rada by som si tú knihu prečítala, no teraz je tých kníh aspoň 20 a fakt neviem, čo skôr. :))

    DominicaLand

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som bola touto knihou unesená a je jednou z mojich najobľúbenejších Greenoviek, je veľmi dobre napísaná, má zaujímavý dej a fakt, že Colin sa tam stále snaží dať dokopy tú svoju rovnicu, sa mi fakt páčilo :) Let It Snow je taká skôr knižôčka na zimu k teplému čaju, no a Will... to je kniha, ktorá sa ti buď bude páčiť hneď od začiatku, alebo ju potom asi ani nečítaj ďalej. Ja som sa do nej zamilovala, ale keď ju čítal môj spolužiak, ktorému som tiež povedala, že keď sa mu nebude páčiť, tak nech nečíta ďalej, došiel asi do tretiny.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára