RECENZIA KNIHY: ZAKÁZANÁ LÁSKA


              
                                 Slovenský názov: Zakázaná láska; Originálny názov: Forbidden
                                  Autor: Tabitha Suzuma; Preklad: Lucia Nižníková
                                                Vydavateľstvo: Slovart; Rok: 2015
                                                         Trvanie prečítania: 1 deň

O knihe:
Ona je krásna a talentovaná. A má sladkých šestnásť. On má sedemnásť a pred sebou skvelú budúcnosť. Lenže sa do seba zamilovali. A... sú súrodenci.
Sedemnásťročný Lochan a šestnásťročná Maya si vždy pripadali viac ako najlepší kamaráti než brat a sestra. Keď sa na nich matka-alkoholička vykašľala, museli rýchlo dospieť, postaviť sa na vlastné nohy a postarať sa o svojich troch mladších súrodencov. Starostlivosť o malé deti, každodenný boj o prežitie i neustále chodenie do školy ich však zblížilo – väčšmi než je pre súrodencov zvyčajné. Až sa napokon do seba zamilovali. Nezáväzný flirt prerástol do spaľujúcej lásky nevedno ako. Lochan a Maya sú si vedomí, že ich vzťah je nevhodný, nesprávny a nemôže za žiadnych okolností pretrvať. No ako sa môžu priečiť niečomu, pri čom cítia, že to tak má byť? Isté je len jedno, láska tak spaľujúca nemôže mať šťastný koniec.
(zdroj: martinus.sk)


Názor na knihu:
Január, február, marec, apríl, máj, jún, júl, august, september, október, november, december. Bála som sa. Potom, čo so mnou urobila Kukučka, bolo jasné, že si túto knihu s dosť podobnou tematikou chcem prečítať. Bála som sa, že vo mne zanechá to isté. Lásku k dvom ľuďom, ktorí nech chcú akokoľvek veľmi, nemôžu byť spolu. Bolo to viac ako len súrodenecká láska. Avšak podľa mňa citáty boli najlepšie.
Na city neplatia žiadne zákony, nijaké hranice. Smieme sa ľúbiť tak veľmi, ako len chceme. A to nám nikto nevezme.Prečo je taká nádherná vec zločinom? Veď naozaj,čo na tom záleží, s kým skončím, ak nemôžem byť s ňou? Z miliónov a miliónov ľudí na tejto planéte patrí do úzkej skupiny tých, ktorých nemôžem nikdy mať.
Táto kniha ma utvrdila iba v tom, čo mi potvrdila už Kukučka:
Môžete zatvárať oči pred tým, čo nechcete vidieť, ale nezavriete srdce predtým, čo nechcete cítiť. Nech sa akokoľvek láske k človeku bránite, je to zbytočné. Láska zvíťazí nad mysľou, nad zákonmi, dokonca aj nad srdcom. Čítalo sa to z dvoch pohľadov Maye a Lochana. Ak si mám vybrať čo bolo silnejšie, ani sekundu nemám nad čím premýšľať - Kukučka. Dobre, vyznávali si lásku. Dobre, bojovali. A nakoniec to skončí takmer ako Romeo a Júlia. Teraz som čítala, že pri knihe plakali, ja nie. Totiž, prepáčte, ale nemal by prekladateľ ovládať pravopis? Trinásť gramatických chýb (vrátane preklepov) je na mňa až príliš veľa. A to neznesiem. A ešte mi vadil ten rýchly spád. Na jednej strane čítate o začiatku školského roka a o dve strany ďalej už o Vianociach.

Hodnotenie:


Čítali ste túto knihu?
Akú knihu ste naposledy čítali alebo čítate teraz nejakú?


Dária. 

Komentáre

  1. Knihu s takúto tematikou som zatiaľ ešte nikdy nečítala, ale tak skúsim sa na ňu pozrieť, lebo tak zle nevyzerá :D
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára