ZMENY, KTORÉ ZLEPŠILI MÔJ ŽIVOT


Ahojte,
vymyslieť názov nebolo až také ľahké, ako som si myslela - v mojej hlave sa totiž pohybovalo slovo life hack a akosi som mala problém preložiť ho.

Nikdy som si nemyslela, že by som mohla dávať niekomu nejaké rady. No v poslednom čase čítam veľa príspevkov, a samo o sebe je okolo toho veľký boom, o zero waste a ako šetriť prírodu. Nemôžem klamať, že to nemá na mňa nejaký efekt, a preto som sa rozhodla podeliť sa s vami o zmeny, ktoré som urobila vo svojom živote. Rady, ktoré by možno mohli pomôcť aj vám. Všimla som si na sebe, že sa cítim po týchto zmenách lepšie, pokojnejšie.

Upozorňujem však, že to budú iba life hack-y, ktoré som začala praktizovať ja. Teda, pokiaľ čakáte, že namiesto večerného pozerania do telefónu tu bude čítanie knihy, tak nie. Nikdy som večer do mobilu nečumela, pretože ho nemám kam potom odložiť. Nemám vedľa postele žiaden nočný stolík a vôbec mi večerné scrollovanie na instagrame alebo facebooku nechýba.


ODSTRÁNILA SOM HODINY V IZBE, V KTOREJ SA UČÍM.
Žijeme v dvojizbovom byte, a teda moja detská izba je zároveň aj spálňa a je tu aj šatník. No a rovnako tu bol kedysi aj televízor a DVD prehrávač. Na DVD prehrávači boli hodiny, ten bol na mojom stole - takže keď som zdvihla od zošita/knihy hlavu, prvé čo som videla, bolo, koľko sa už učím. V hlave mi neustále išlo, och, už je to tridsať minút, už je to hodina! A verte mi, boli aj také výsledky. Odkedy sme DVD prehrávač dali do obývačky (a nepoužívame ho, lebo nie je pripojený k televízoru), tak v tejto izbe nie sú žiadne hodiny okrem mobilov. A zmena je nepopísateľná.


OBMEDZILA SOM KONZUMÁCIU CHLEBA.
Okej, nebolo to celkom sama od seba, keďže ma do toho donútil tatik. Najskôr som ho vylúčila celkom, ale potom začala škola a ja som chodila domov až večer a zelenina či cereálne tyčinky ma nedokázali zasýtiť, takže som sa k nemu vrátila. Ale aj toto krátke obdobie (mesiac?) ma dokázalo naučiť obmedziť ho. Nemusím zjesť celý krajec, stačí polovica. A hoci kilá, ktoré som jeho NEkonzumáciou stratila, sú už dávno naspäť - cítim, že mi nechýba.

JEDEN/DVA BANÁNY DENNE.
Ja viem, čo som písala pred rokom v článku o jedlách a nápojoch, že nikdy do úst banán nedám. Nejedla som ho už pár rokov, ale tak ako som začala jesť brokolicu, karfiol a špenát, tak som pridala do svojho jedálnička jeden až dva banány denne, zvyčajne, keď prídem zo školy. To, že má banán pozitívne účinky na náladu človeka, som už počula, ale myslela som si, že je to skôr o vsugerovaní si tejto informácie. Ibaže jeho účinky sú priam neuveriteľné - znížil mi tvorbu akné a odkedy som ho začala konzumovať, tak som nebola chorá. Vôbec žiadna bolesť hrdla, žiadne kýchnutie. Je hotový zázrak. 

SPRCHUJEM SA RÁNO, NAMIESTO VEČERA.
Samozrejme, keď je to možné. Prevažne v soboty, ale cez prázdniny bežne. Hneď ako sa ráno zobudím, idem do sprchy. Telo si príjemne odpočinie a cítim sa celý deň sviežo. Určite to vyskúšajte. 


Posledné, čo by som chcela spomenúť je zmena, na ktorú sa chystám od nového roka. Nekúpim si stolový kalendár. Po prvé, ušetrím papier, lesy a po druhé, všimla som si, že ho nepotrebujem. Aj tak tento posledný čo mám už prestal písať mená plemien psov nad obrázkom. Mená psov tiež totálne domýlili. Kalendár som mala vlastne iba pre predošlé napísané veci, a preto, aby som si vyznačila, kto má kedy narodeniny alebo meniny z blízkych (iba rodina a Kristy). Tento rok, v čase, keď to prevažne robím, som nebola doma, a tak nemám poznačené tieto dni. Žijeme predsa v modernej (informačnej, ak sa mám vyjadriť slovami z etiky vedy) dobe, dátum si aj tak zisťujem na mobile, meniny oslavovať netreba (a ak mi na tom človeku záleží, tak si to zapamätám) a narodeniny predsa viem, kto kedy má. Prinajhoršom je tu ujo facebook, a ten mi to s radosťou pripomenie. A áno, kalendár mám ešte aj na inú vec (ženy vedia), ale myslím, že maličký kalendárik je oveľa lepšia náhrada. A teda budem možno tiež pokojnejšia, ak sa zakaždým nezahľadím do tých krásnych psích očí a na blížiaci sa koniec mesiaca.

Poznáte niektorý z uvedených life hack-ov?
Čo ste vy zmenili a začali sa cítiť lepšie?


Dária.

 

Komentáre

  1. Na jednu stranu je life hack s hodinami super, lebo človek potom nie je pod stresom, ale neviem, či by to u mňa fungovalo, lebo sa bojím, že ja by som bola ešte pod väčším stresom z toho, že neviem koľko je hodín :D Ale je pravda, že keď som sa učila na skúšky, tak som chodila striedavo medzi dvoma izbami – jedna, kde sú hodiny a kde som mala knihy a notebook, kde som si zisťovala dodatočné info, a druhá, kde hodiny nie sú, kde som si viac-menej nahlas opakovala veci –, a to, že som počas môjho krátkeho opakovania nevedela, ako dlho v tej izbe som, tak som nebola ničím rozptýlená.
    So sprchou ráno súhlasím, ale ja to veľmi nedokážem. Hoci je osviežujúca, nedokážem si ísť večer ľahnúť do postele bez toho, aby som bola osprchovaná, a zase sprchovať sa ráno i večer veľmi nemá zmysel :D ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "CAN ONE MAKE A CHANGE?"

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára