PRVÉ ROKY MLADOSTI

Ahojte,
už pri písaní o mojich tínedžerskych časoch, sa mi tento nápad zapáčil a pokračovala som v písaní ďalej. S tým rozdielom, že som teraz namiesto čísel, napísala vek, v ktorom sa to dialo.
Tento zápis som ukončila po akomsi míľniku. Určite budem pokračovať a niekedy nabudúce dám ďalšiu várku. 

#20 začínam sa pravidelne stretávať s mojím bývalým najlepším kamarátom na stanici, začínam premýšľať, či som ho neposlala kedysi do friendzone.
#20 začínam screenovať chlapcov naokolo – v dopravných prostriedkoch, v škole, na ulici, v obchodných centrách..., len aby som si všimla, do ktorého sa zaľúbim. Stále mám úzkosť z toho, že som ešte s nikým nechodila. #20-21
#20 moju možnosť, že by som sa mohla zamilovať na vysokej, zmätiem zo stola takmer okamžite. Mám iba troch spolužiakov dokopy.
#20 začínam sa učiť, vedieť robiť veci do školy dlhšie ako do siedmej. A začať ich robiť skôr ako o desiatej.
#20-21, niekedy aj #22 vždy keď počujem na vlakovej stanici, že ide vlak späť domov, tak mám chuť nejsť do školy a nastúpiť doň.
#20 napriek tomu, že sa snažím nadviazať nejaké priateľstvá so spolužiakmi, je to veľmi ťažké. Som jediná s mojim odborom medzi prvákmi.  
#20 opäť beriem analeptiká, ktoré som nebrala asi polroka, pretože neviem v sebe a ani ľudia okolo mňa nevedia so mnou, vydržať. Odkedy som ich začala brať znovu, cítim sa pokojnejšie. Beriem ich do doby, keď sa asi začali neznášať s antidepresívami.
#22
#20 snažím sa nezrútiť z toho, že som neurobila predmet. 
#20 vynechala som dobrovoľne vyučovaciu hodinu, veď absenčku si treba vyničiť.
#20 začala sa ku mne ozývať spolužiačka a neskutočne mi prekážalo, ako sa snažila so mnou tráviť čas. Snažila som sa ju odohnať.
#20 môj bývalý kamarát mi povedal, že od letného semestra si zoberie radšej brigádu, aby mohol platiť časť podnájmu s kamarátom, aby nemusel dochádzať. Predstava, že ho už nebudem vidieť, ma zamrzela.
#20 znova som si povedala, že chcem zomrieť. Dokonca v ten istý deň ako predtým.
#20 cítila som sa naozaj hrozne, keď mi prišlo hodnotenie Fx z predmetu, ktorý mohol byť týmto ukončený. Keď som však šla na opravný test, bolo tam veľa ľudí, a tak ma to upokojilo.
#20 Vianoce pre mňa naďalej nič neznamenajú.
#20 chcela som odísť zo školy na inú školu a snažila som sa preto urobiť všetko.
#20 začala som sledovať pravidelne YouTube kanály v anglickom jazyku.
#20 neviem, o čom všetci hovorili, že skúškové obdobie je náročné, zvládla som svoje dve skúšky.
#20 opäť ma neprijali na moju vysnenú školu.
#20 začala som chodiť do kostola a upla sa na contemporary christian musicangličtine. Vyznávala som Boha v anglickom jazyku.
#20 rozhodla som sa zmeniť časť môjho odboru.
#20 chodila som na nemecké predmety len kvôli kreditom, teda kvôli ukončeniu ročníka, aby som mala aspoň minimálny počet na postup do druhého.
#20  mala som crush na jedného YouTubera.
#20 uvedomila som si, že dôvod, prečo som šla vlastne študovať nemecký jazyk a literatúru, je moja mama. Chodila som na tie predmety len preto, že som ju nechcela sklamať. 
#20 bola som prvýkrát s niekým v kostole. Chodíme sa niekedy spolu so spolužiačkou pomodliť do kostola.
#20 dozvedela som sa snáď asi posledná zo spolužiakov, že naša spolužiačka je tehotná. Zarazilo ma to, považovala som to za zvláštne, ale zároveň cute. Odcudzovala som spolužiačky, ktoré to komentovali tým, že ešte by jej museli uvoľniť miesto na lavičke.
#20 cítila som sa hrozne, keď som videla, že vyzerám tučnejšie, ako spolužiačka, ktorá bola v šiestom-siedmom mesiaci tehotenstva.
#20 dala som dvom spolužiačkam čokoládu za to, že mi pomohli s vecami do školy. No najmä som to urobila preto, lebo som sa cítila zle za to, že som ich oberala o čas, za to, že mi venovali svoj čas.
#20 šla som na skúšky z nemeckého jazyka a literatúry len preto, lebo ma mama donútila. Paradoxne jednu som urobila na Fx, druhú na A.
#20 zmenila som časť odborudúfala, že som to ešte viac nepokazila. Rozvrh bol radosť urobiť.
#20 povedala som tatikovi pravdu, že chcem, aby sa s mamou rozviedli. Takmer som mu povedala aj to, že verím v Boha.
#20 začala som cítiť, že nemám empatiu voči starým ľuďom.
#20  mala som crush na jedného YouTubera.
#20 zrútila som sa plačom hneď v prvý deň semestra pre etiku.
#20 vyvyšovala som sa nad ostatnými spolužiačkami z etiky, pretože som si myslela, že som najstaršia. Mali ste vidieť, ako ma uzemnilo, keď som prišla na to, že sme viaceré, ktoré menili odbor na etiku.
#20 začala som písať vlastný príbeh o mne. Problém nastal až vtedy, keď som si ho začala písať, akoby bol reálny. Začala som mať z neho úzkosť, a preto som ho musela ukončiť. Moja úzkosť z toho, že som ešte s nikým nechodila sa zhoršila.   
#20 stretla som sa v škole s mojím bývalým najlepším kamarátom a vedela som, že k nemu cítim niečo iné ako predtým.
#20 spolužiak sa so mnou bavil, akoby to na mňa skúšal. Od spolužiačky som sa dozvedela, že to skúša na každú a čaká, ktorá mu naletí.
#21 namiesto nemčiny som sa učila cyriliku a predstava, že by som mohla rozumieť ruskému jazyku sa mi naozaj páčila.
#21 v dňoch, keď som sa nevidela so spolužiačkou (tú, ktorú som sa snažila odohnať), som sa cítila stratená.
#21 stala som sa lajdákom, celý semester som nerobila nič, pretože ma nikto nenaháňal. Učila som sa iba cyriliku, pretože som mala pocit, že sa biblickými textami približujem k Bohu. Až pokiaľ neprišiel strach, že neurobím predmet, keďže som nenapísala zápočet na minimálny počet bodov. 
#21 bála som sa spolužiačku pripustiť k telu, keďže sa volá rovnako ako moja najlepšia priateľka.
#21 pocítila som čosi zvláštne, nastal moment, keď som zapochybovala o zmene školy na moju vysnenú. Začala som sa cítiť dobre tam, kde som. Začala som dúfať, že ma neprijmú na moju vysnenú školu.
#21-22 uvedomila som si, že sa zo spolužiačky pomaly stáva kamarátka. Zľakla som sa a doteraz sa bojím, že to vyústi do najlepšieho priateľstva, že nahradím jednu Kristínu druhou. Tvrdila som si však, že je to lepšie, ak sa s niekým budem kamarátiť, keďže som bola opäť jediná s takouto kombináciou v dvoch ročníkoch.
#21 bolo treba odovzdať záverečné práce z predmetov, a tak som upustila z dennodenného sledovania YouTuberov. Všimla som si, že mám abstinenčné príznaky.
#21 mala som crush na jedno dievča vo vlaku, ktoré nastupovalo v našej dedine.   
#21 v deň, keď som kedysi chcela spáchať samovraždu som bola doma, takže žiadne vonkajšie vplyvy neohrozovali moju existenciu. V hlave som však zvádzala obrovský boj.
#21 z predmetu, ktorému som sa venovala celý semester – mojej milovanej cyrilike a oslave Boha, som dostala A. Pochopila som, že niekedy stačí iba chcieť a bola som šťastná s tým, kde som.
#21 uvedomila som si, že nemôžem niekomu vnucovať vieru v Boha, a najmä nie ľuďom, na ktorých mi záleží.
#21 pochopila som, prečo pre mňa Vianoce nič neznamenajú a odvtedy už ani nikdy nič znamenať nebudú.
#21 skúškové obdobie sa nieslo v znamení vedomostí zo strednej, najmä pre etickú časť.     
#21 cítila som sa podrazená vlastnou rodinou a vyplakala, zrútila som sa volaním k Bohu. Ozval sa vo mne Duch Svätý. Boh mi zrazu začal dávať odpovede aj na otázky, ktoré som si myslela, že sú dávno zabudnuté. Očistil ma a bola som šťastná s tým, kam ma vedie. 
#21 keď som videla, ako hladko prešlo skúškové obdobie, rozhodla som sa nerobiť viac ani počas letného semestra. 
#21 odovzdala som Bohu situáciu s mojou vysnenou školou, povedala som, že ak ma tam chce, tak to vezmem. Nechal si ma však tu, a teda scenáristika nie je tá správna cesta.
#21 spolužiačka, ktorá ma podporila k zmene odboru, začala pre mňa naozaj veľa znamenať, ale rovnako som sa ju bála nazvať kamarátkou.  
#21 snažila som sa nemať crush na moju novú kamarátku. Úspešne som túto skúšku zvládla. Viem rozlíšiť kamarátstvo od crush.
#21 nevrátila som sa k niektorým YouTuberom, pochopila som, aké posolstvo pre mňa mali a dala som dvom kanálom unsubscribed. Našla som si iné, prevažne prankovského charakteru. Prišla som na to, že tie, čo som sledovala, mi spôsobovali skľúčenie, keďže som porovnávala život sociálnych sietí s mojím.
#21 spolužiačka videla, kedy sa trápim, kedy som šťastná, dala mi darček len tak a ja som to dovtedy nepoznala. Cítila som sa zle, veľmi zle, že som jej čosi dlžná a snažila som sa od nej utekať.
#21 od cyriliky sme prešli k poľštine, a uvedomila som si, že milujem každý jeden svetový jazyk, že som language nerd.
#21 začala som žiarliť na svoju najlepšiu priateľku, keď som videla, že sa baví s niekým iným. Uvedomila som si, že to nie je normálne. Uvedomila som si, že to nie je iba hrozba, že by ma mohla nahradiť inou kamarátkou, ale že by ma mohla nahradiť niekým iným. Mala som crush na moju najlepšiu priateľku.
#21 uvedomila som si, že som bisexuálka.
#21 odmietala som sa baviť so spolužiačkou, pretože čokoľvek by som povedala, tak by mi dala to, čoho som sa bála – priateľskú lásku.
#21 uvideli sme sa na ulici s mojím bývalým najlepším kamarátom, nebolo to ani ahoj, ani čau, ale čauko.
#21 pustila som si spolužiačku k sebe a pomaly som ju začala brať ako jednu zo spolužiačko-kamarátok. Jednému som však nerozumela, prečo mi hovorí, že ma má rada?
#21-22 ďalšie snaženie vyšlo navnivoč, nestretli sme sa. Dúfala som, že Boh má na to veľmi dobrú odpoveď. Má.
#21 dala som odber YouTuberom-pranksterom, mala som naňho crush.
#21 bola som po prvýkrát na športovom podujatí.
#21 zrútila som sa volaním k Bohu. Neukončila som semester úspešne, ale vedela som, že je to moja vina.
#21 vpadla som do depresie.
#21 uvedomila som si, že radšej ako psa, by som chcela mať deti.
#21 bola som po prvýkrát s tatikom na dovolenke pri mori.
#21 vyskúšala som po prvýkrát ísť na štvorkolke.
#21 vyskúšala som po prvýkrát vodný skúter.
#21 YouTuberi mi pomáhali uvedomiť si, že za láskou sa nenaháňa, že Boh tam niekde vonku pre mňa niekoho má. Ale musím na sebe pracovať – najskôr som si potrebovala uvedomiť, že som bisexuálka s prevahou na chlapcov, že sa chcem vydávať, ale najmä, že je dôležité byť nezadaná. Moja úzkosť z toho, že som ešte s nikým nechodila pominula, zavrela som svoje senzory na chlapcov a dievčatá naokolo. A hudbou od YouTuberov som sa cítila požehnaná. Moja depresia sa zlomila.   
#21 pochopila som, že už nie som fanatik do seriálov a beriem to skôr ako voľnočasovú aktivitu, oddych od všetkého.
#21 našla som si seriálovú obeť: Rodina Dr. Kleista, ale musela som ho sledovať v nemeckom jazyku.
#21 tatik sa mi zdôveril a predstavil ma s priateľkou.
#21 začala som pravidelne čítať Bibliu.  
#21 moja kamarátka ma nečakane objala, nevedela som, ako sa mám cítiť. Nevedela som prejavovať svoje kamarátstvo, vždy keď mi niečo dala, cítila som, že musím urobiť to isté.
#21 pochopila som, prečo mi (druhá) kamarátka hovorila, že ma má rada a stále s tým bojujem, aby to bolo prirodzené aj pre mňa.
#21-22 našla som si systém učenia a oddychu, vedela som naplniť 24 hodín tak, aby som bola spokojná a šťastná každý deň. Prežívam/zažívam to, čo žijem.
#22 som už oficiálne Pokémon fan.
#22 počas celého týždňa, kde sa pohyboval deň mojej minulej samovraždy, som mala veľmi depresívne myšlienky. Uvedomila som si, že tomu tak bolo v minulosti a pravdepodobne, to tak bude aj v budúcnosti. 
#22 povedala som mame pravdu, že verím v Boha.
#22 zistila som, že mám minimálne úzkosť príznaky panických záchvatov.
#22 mala som crush na jedno dievča vo vlaku.
#22 z prežívania/zažívania toho, čo žijem sa zmenil môj život na boj s náhlymi stavmi úzkosti, či už po psychickej alebo fyzickej stránke. Sú spôsobované školou, rodinnými príslušníkmi.
#22 Boh je mojim najlepším priateľom.
#22 vyskúšala som po prvýkrát pôst.
#22 pochopila som, že potrebujem spätnú väzbu od vyučujúcich.
#22 uvedomila som si, že stále mám crush na toho jedného YouTubera (prankster) – odvtedy až doteraz.
#22 mama ma predstavila s priateľom.
#22 diagnostikovali mi novú diagnózu neurologického pôvodu – tetániu. Začínam brať antidepresíva.
#22 odmlčala som sa od svojej kamarátky, pretože som nechcela, aby o mojom syndróme vedela.
#22 všimla som si svoje správanie, ktoré preberám od rodičov a nepáči sa mi to.
#22 vylúčili ma zo štúdia vysokej školy, ale keďže som sa poistila prihláškou, som v nadštandardnej dĺžke štúdia.
#22 uvedomila som si, akú mám úžasnú rodinu.
#22 môj bývalý najlepší kamarát mi povedal, že on ma nikdy za kamarátku neprestal brať. Sme opäť v kontakte, ale už viem, že moje city k nemu sú silnejšie. Som friendzoned.   
#22 mala som crush na muža vo vlaku.
#23 začala som používať milosrdné lži.
#23 vyššie teploty mi nerobia dobre, zistila som, že mám úzkostnedepresívne stavy, možno sezónnu, teplotnú depresiu.
#23 stala som sa po prvýkrát tetou.
#23 zložila som štátnu skúšku – obhájila som akademický titul Bc.

Možno to vyzerá, že je to trochu podrobnejšie, snažila som sa nejaké body spojiť.

Bc. Dária.

Komentáre