TÝŽDEŇ TRETÍ


Mám za sebou 6 písomiek či testov a takmer úplne uzavreté známky.

Pondelok bol pre mňa veľmi stresujúci. Predstava, že mám byť celý týždeň v škole a ešte z toho tam trikrát trčať do štvrť na tri bola úplne nanič. V pondelok ma čakala jedna dôležitá písomka, písomka z nemčiny. Nikdy by som si nemyslela, že budem patriť práve k tým, ktorí si budú opravovať známky z NEMČINY... čo je môj najobľúbenejší predmet. Okrem toho kdesi na druhom konci republiky sa konalo niečo veľmi dôležité a nielen, že som sa snažila sústrediť na präteritum a perfektum, ale myslieť aj na moju skutočnú spriaznenú dušu. Navyše som sa ešte ráno dozvedela, že sa píše veľká písomka z chémie, tak som sa snažila naučiť aspoň niečo. Nakoniec sme však nepísali veľkú písomku, ale malú z funkčných skupín derivátov uhľovodíkov. Problém bol ten, že si to nikto, naozaj nikto nepozrel a po vete profesorky: "Úprimne sa ohodnoťte a napíšte si známku." za okraj som nechala svietiť krásnu známku 5.
Utorok nebol o nič lepší, ešte pred prázdninami, ktoré ubehli neuveriteľne rýchlo, sme mali písať písomku zo slepej mapy, a tak nás to už neobišlo. Aj keď som sa učila, niektoré pojmy som absolútne nevedela kde sú a bola som zmierená s trojkou.
Streda bola prebitá emóciami v podobe hnevu. Dozvedela som sa, čo budem mať na polroka z biológie, písali sme opravnú písomku z chémie a teraz som sa vážne učila. Aj tak som zabudla na alkoholy a fenoly, takže som opäť očakávala trojku. Nemčina... tu bol ten hnev, pretože ak povie celej triede: "Opravila som Vám tie písomky a nevyzerali ako opravné. Vyzeralo to ako učenie sa deň pred písomkou. Som sklamaná." Vtedy cezo mňa prešiel smútok, pretože ešte počas prestávky som sa dozvedela, že Ferotrojku, pri tom keby nie jeho, tak nemám tri slovíčka. Pretože ak by som mala dvojku, znamenalo by to aj dvojku na polročnom výpise. A hoci vám sa ľahko povie: "Veď to iba polrok." Áno, tak to beriem pri všetkých predmetov okrem NEMČINY. Ja nemčinu nemám rada ako vyučovací predmet, ale ako jazyk. Chcem ho vedieť, baví ma a ak by som mala na polroka dvojku, zrazilo by ma to na zem. Začala čosi vravieť o úrovniach v jazykoch, že na akej by sme mali byť a na akej sme. O tom rozprávala asi desať minút a ja som jej nadávala do všetkého, nech mi došľaka povie čo mám z tej písomky. Potom, keď ich konečne chytila do ruky, tak hneď pod Dominikinou písomkou som uvidela svoje písmo a potom som si v hlave celý čas hovorila, nech už dvihne ten papier. Začala rozprávať, že čo slovíčko to bod a koľko tam bolo slovíčok, koľko pravidelných a koľko nepravidelných a modálnych. Keď sa konečne z nej dostalo, že plný počet bodov bol 90. Povedala: "Dária, s tebou som najviac spokojná, máš jednotku." Vydýchla som si a usmiala sa. Pretože mi sama ešte pred prázdninami povedala, že ak tú opravnú napíšem na jednotku, tak mi tú jednotku na polroka dá. A svoje slovo dodržala. Ešte sme mali písať z dejepisu, ale keďže sme boli v interaktívnej učebni, písali len tí čo mali medzi.
Vo štvrtok nás čakala polročná písomka z matematiky a ja som ju pokazila najviac ako sa dalo. Už viem aj známku a vôbec nie som na to hrdá. Od návratu po Vianočných prázdninách mám akýsi blok a neviem nič vypočítať. Najviac ma naštvala chémia, čím u mňa klesla ešte hlbšie ako bola. A z tej opravnej písomky som mala jednotku, ak by vás to zaujímalo.
No a v piatok sme na angličtine písali písomku zo slovíčok, a keďže slovíčka nám dávala spolužiačka, očakávam jednotku. Bola som aj za matematikárkou sa opýtať, že čo mám z polročnej, ale moju ešte nemala opravenú. Tak som sa jej aspoň spýtala či bude hodnotiť podľa priemeru a na to mi odpovedala, že ešte uvidí. Nečakám nič iné ako trojku, pretože polročnú som skopala na štvorku, čo som aj očakávala a priemer mám teraz 3,1. No po štvrtkovej chémii už neverím ani tomu priemeru. Zo slepej mapy z geografie som dostala jednotku a do krúžku mi dala dvojku.
 

Aký ste mali týždeň?

Dária.

Komentáre

  1. My známky pokrúžkované ešte nemáme a mám pocit, že všetci naši profesori sa dávajú poriadne načas... Ale myslím, že najväčšiu časť testov sme už dopísali, ďalší týždeň by to malo byť o čosi lepšie.
    Znova mi vychádzajú tri dvojky - z fyziky, slovenčiny a nemčiny. A som celkom rada, mohlo to byť oveľa horšie, hlavne kvôli náročnosti učiva a všetkým nárokom, ktoré na nás kladú.
    Ale celkovo si zo známok nič nerob. Prídu oveľa horšie veci, než polročné vysvedčenie. Nesnaž sa mať rovno jednotky, pretože to je najlepšia známka. Snaž sa napriek všetkému dať zo seba úplne všetko.
    Ja som si každé ráno začala hovoriť, že do školy idem iba kvôli sebe. Nikdy sa mi nechce vstávať, chystanie sa je pre mňa hotovým utrpením, ale keď bežím dole schodmi, vždy si poviem, že môžem byť rada, že chodím na gymnázium, a že tam chodím preto, lebo sa mi chce. A pomáha to :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budúci týždeň bude u nás náročný len pre tých, ktorým vychádzajú známky medzi alebo si profesori potrebujú potvrdiť ich rozhodnutie. Aj napriek tomu sa ešte nejaké písomky píšu- či už z angličtiny alebo informatiky či dejepisu.
      To je super, že budeš mať len tri dvojky. O mne sa to vôbec nedá povedať. Lenže už som sa fakt rozhodla, z akých predmetov pôjdem maturovať a chcem sa na ne zamerať a mať z nich jednotky- ostatné mi budú ukradnuté.
      U mňa jednotka na vysvedčení- či už polročnom alebo koncoročnom- je výnimkou. Prevažujú mi dvojky, ale vzhľadom na môj zdravotný problém sa to dá chápať. Lenže ak máš 6 rokov z nemeckého jazyka na vysvedčení stále jednotku, tak cítiš akýsi obrovský smútok spojený s hnevom, keď ti zrazu vychádza dvojka, len preto, že si sa zle opýtala čo bude na písomke, pretože si v ten deň nebola v škole.
      Budúci polrok tak zamakám na nemčine, že si nebudem musieť nič opravovať. Keď premýšľam o pokračovaní v nemčine.
      Nemám problém ráno vstávať a ani chystanie mi netrvá dlho. Naozaj od asi šiesteho ročníka som stále vravela: "Musím ísť zajtra do školy?" Lenže odkedy som na gymnáziu, túto vetu nepoznám. Viem, že ak chcem mať v budúcnosti prácu alebo ak chcem študovať ďalej, tak tam musím chodiť. Ale nechodím tam preto, že musím, lebo je to povinné. Ale musím, pretože chcem. :)

      Odstrániť
    2. Známky nie sú ani náhodou také dôležité, ako si teraz myslíme a o niekoľko rokov sa budeme smiať nad tým, ako sme si nad nimi lámali hlavu :D
      beelievin.blogspot.com

      Odstrániť

Zverejnenie komentára