DVA ROKY ZA MNOU


Ahojte.
Neviem kedy týchto desať mesiacov síce prešlo, ale dnes nám už začínajú prázdniny a je to celkom zvláštne, pretože mám už polovicu štúdia na gymnáziu za sebou.

Skutočne neviem kedy zbehli, keďže si spomínam len na šestnásť dní a zvyšok akoby ani nebol. Dnes som si bola po vysvedčenie 2.ročníka na gymnáziu, ktoré bolo založené v roku 1948. Trávila som tam do týždňa tridsaťtri vyučovacích hodín, raz za mesiac tridsaťštyri hodín s ďalšími dvadsiatimi siedmimi ľuďmi, hoci sme sa málokedy stretli všetci. Bol to úžasný rok, ktorý ma naučil veľa- o ľuďoch.

Priznám sa, že keby som nemusela vstávať minimálne o polhodinu skôr, ako teraz, tak ja prestúpim na nejaké gymnázium do Košíc. Ostávam však na tomto už len pre to dochádzanie a pre niektorých profesoroch, ktorý mi už prirástli k srdcu.
Pretože to, čo mi ukázali moji spolužiaci. To, že vôbec nie sme kolektív, že sa vôbec nerešpektujeme, máme všetkých profesoroch na háku (o predmetoch ani nevravím). Majú ma na háku, majú ma za vzduch, akúkoľvek pomoc obrátia proti mne, vezmú si zošit s domácou bez toho, aby sa opýtali. Pomáham im s nemčinou za obyčajné ďakujem, aspoň to vedia napísať či povedať. Ale už keď sa spýta profesor, či to urobil sám, tak Áno, samozrejme. (však Fero)
Aj profesori vraveli, kde sú minuloroční prváci, ktorí boli milí a zlatí. Dovolím si spomenúť slová mojej profesorky fyziky Mir. : Ste hnusní. Ste inteligentní, ale ste sprostí. Bodaj by ste mali tri také deti, ako ste vy. A mojej profesorky nemčiny Var.: Ani Vás nehne, aby Vás pohlo.

Ale ďakujem, pretože mám stále Dominiku, ktorá pri mne stále stojí, a snáď nám naše rozprávanie vydrží až do konca.

Včera prišla za mnou triedna s týmto, že mi to posiela profesorka Var. Poslala mi pár časopisov v nemčine a list, ktorý ma síce nerozplakal (iba moju mamu), ale ďakujem. Nemčina je pre mňa láskou, nie ako vyučovací predmet, ale ako jazyk z tých všetkých jazykov na svete. To, že patrím k jej posledným dvom mohykánom mi vyčarilo úsmev na tvári. Mám robiť na sebe naďalej a v živote sa mi to oplatí.  

Ako by som zhodnotila moju prácu?
Z učenia sa, som prešla iba na prečítanie učiva. Absolútne neučenie sa chémie (po príchode novej profesorky) a dejepisu (ďakujem Denis, že si mi pomáhal pri písomkách, aby som mala aspoň dvojku). Z učenia sa na pondelok minimálne 5 hodín z toho bolo zrazu 20 minút, aj to, len keď bola nejaká písomka. Z celo dňového robenia domácich úloh zrazu boli maximálne dve hodiny.
Už nikdy nechcem posúdiť nejakého profesora na základe prvej hodiny. Nikdy. Pretože Rich. vo mne opäť obnovila záujem o biológiu a pripustila možnosť maturovať z geografie. A Vit. , dobre pokúsim sa nerozplakať. Pretože nás pravdepodobne na rok bude učiť iba fyziku a s ňou mi je dve hodiny týždenne strašne málo. Vrátila mi chuť k matematike, ktorá sa u mňa objavila po nástupe na gymnáziu, ale Voz. ju zničila svojimi rečami (preto teraz, keď mám s ňou pretrpieť telesnú, tak schovávam všetko ostré, lebo stále premýšľam, že to použijem). To, ako ma bavila tento rok matematika sa nedá opísať. To, že som všetkému chápala bez bratovho vysvetľovania, bez učenia sa doma. Robila som si domáce úlohy v škole (ale nie na druhý deň pred hodinou), ale ešte v ten deň po hodine. To, že som jej ukázala aktivitu a ona mi za to, na polroka zlepšila o stupeň známku. Že všetky veľké čísla, čo bolo treba nahádzať do kalkulačky, som s radosťou spravila. Že som malé písomky písala na jednotky, ale školské na štvorky. Keď som Vám minulý rok pridala na starom blogu, že si ku mne matematikárka/telocvikárka čupla a ja som jej chcela povedať: Nechaj ma mami. S Vit. to bolo oveľa viac, ako nechaj ma mami. Mám ju rada, štyrikrát do týždňa mi bolo matematiky s ňou málo, streda, keď sme nemali matiku, bola pre mňa taká prázdna (hoci sme mali nemčinu). Naschvál som sa šla prejsť ku zborovni, aby som ju stretla. Už teraz mi chýba.

Týmto rokom sme sa rozlúčili s profesorkou fyziky a s našou profesorkou nemčiny, keďže odišli do dôchodku. Na chvíľu sme sa rozlúčili s profesorkou chémie i profesorkou angličtiny, ktorá učila druhú skupinu iba dva mesiace, pretože odišli na materskú. Rovnako sa týmto rokom lúčime s predmetom etická/náboženská výchova a dávame si na rok pauzu od umenia a kultúry. No na rok mi pribudnú aplikované predmety úvod do sveta práce a svet v obrazoch. Dnes som sa dozvedela, že profesorka čo nás tento rok mala slovenský jazyk a literatúru akýmsi spôsobom končí s titulom triedna učiteľka a na rok bude učiť už len štyri hodiny.

Štatistika:
V škole som bola 152 dní celý deň (aj s polročným výpisom a koncoročným vysvedčením) a 7 dní, keď som išla po nejakej hodine domov.
Aktivity školy- 2 dni účelového cvičenia, ktoré som strávila doma; 2 dni v divadle; 3-krát sme mali riaditeľské voľno; 1 deň-Vianočná burza; 1 deň- Centrum voľného času; 1 deň- prezentácie z prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach; 1 deň- Projektový deň, kde som bola vybratá medzi sedemnástimi študentmi, ktorí prezentovali projekty, ktoré sme robili my (a zhodou náhod to bol dejepis); 2 dni- školský výlet, na ktorom som nebola /s pretvárkami nechodím/ a 1 deň- Deň Gymnázia.
Vynechala som 13 dní, z toho päť dní bolo preto, že som bola v Piešťanoch na rehabilitácii a zvyšok boli povinné kontroly u lekárov (pre zdravotný problém). Inak som vynechala pre chorobu iba dva dni + jeden s tým, že som bola na prvej hodine (pre odovzdanie projektu z biológie).

Predmety podľa obľúbenosti I.polrok:             Predmety podľa obľúbenosti II.polrok:
Nemecký jazyk                                                     Nemecký jazyk
Fyzika                                                                    Matematika
Matematika                                                            Biológia
Geografia                                                               Geografia
Biológia                                                                  Fyzika
Slovenský jazyk a literatúra                                   Občianska náuka
Občianska náuka                                                    Slovenský jazyk a literatúra
Anglický jazyk                                                       Anglický jazyk
Umenie a kultúra                                                    Umenie a kultúra
Informatika                                                             Informatika
Etická výchova                                                       Etická výchova
Telesná a športová výchova                                   Telesná a športová výchova
Dejepis                                                                    Dejepis
Chémia                                                                   Chémia


Slovenský jazyk a literatúra- chválitebný | výborný
Nemecký jazyk- výborný | výborný
Anglický jazyk- chválitebný | chválitebný
Matematika- chválitebný | chválitebný
Informatika- výborný | výborný
Fyzika- výborný | výborný
Chémia- chválitebný | chválitebný
Biológia- chválitebný | výborný
Dejepis- chválitebný | výborný
Geografia- chválitebný | chválitebný
Občianska náuka- výborný | výborný
Etická výchova- výborný | výborný
Umenie a kultúra- výborný | výborný
Telesná a športová výchova- výborný | výborný

Mojim cieľom pre druhý polrok bolo udržať si prospela s vyznamenaním, ale keď moje známky boli lepšie, tak aj na koncoročnom vysvedčení sa to odzrkadlilo. Som rada, že som si môj sen do budúcnosti mohla splniť- byť ešte aspoň jeden polrok prospela s vyznamenaním, a ani sa mi nesnívalo, že v druhom ročníku na gymnáziu sa to v oboch polrokoch splní.
Opraviť si tri predmety nie je veľa- vždy sa dá aj viac, ale so štyrmi dvojkami som maximálne spokojná. Čo sa týka matematiky, tá ma mrzí, ale aj tak som rada, že nemám trojku. Slovenčina mi jednoducho vychádzala lepšie a čo sa týka biológie, tak som čakala dvojku, keďže som si to tou odpoveďou iba pokazila, ale dala mi jednotku. A dejepis je strašne smiešny, lebo mi dal jednotku iba pre to, že som vtedy bola prezentovať cez projektový deň. Nakoniec sme písali ešte jednu písomku (tímová práca, ďakujem Buzet, Sofia a Samo), z ktorej som mala jednotku. Angličtina mi nakoniec skončila najhoršie, lebo som mala medzi 2-3, ale slovíčka i odpoveď som zvládla na jednotku a dala mi dvojku.


Priemer na začiatku šk. roka- 87,50%
Priemer na konci prvého polroka- 84,55%
Moja prvá známka na ižk- 1 - Matematika

Počet vymeškaných hodín- 30

Priemer na začiatku polroka- 95,51%
Priemer na konci druhého polroka- 89,73%
Moja prvá známka v druhom polroku na ižk- 1 - Matematika
Moja posledná známka v šk. roku- 1 - Informatika
Počet vymeškaných hodín- 84

Plakala som iba dvakrát, čo je najmenší počet za všetky ročníky. Prvýkrát to bolo pre nemčinu, keď som dostala svoju prvú trojku mojou vinou, lebo sa neviem pýtať, čo bude na písomke. A druhýkrát to mi len vyšla asi jedna slza, keď som svoj boj o jednotku z matematiky prehrala. (čiže sa to vlastne nemá rátať).

Aký bol Váš školský rok 2014/2015?
Si spokojná/ý so svojím vysvedčením?
Si prospel/a s vyznamenaním/prospel/a veľmi dobre alebo prospel/a?


Dária.

Komentáre

  1. Niečo mi hovor :D Ja budem onedlho štvrtáčka a je to dosť desivé :D
    Fakt ma mrzí, aká ste trieda. Nám to síce tiež už ide postupne dolu vodou, pretože čím dlhšie sa poznáme, tým viac sa ukazuje, ako rozdielny sme a ako si jednoducho niektorí ľudia kvôli svojim rozdielnym povahám nevedia sadnúť - Danka by rovno všetkých svojou výbušnosťou postrieľala, ale to, aká je Jakub "flegma", niekedy vytáča i mňa - no a keď sú tí dvaja spolu, je to katastrofa, hlavne keď sa niečo deje. Ale inak mám pocit, že spolu dobre vychádzame :D
    No, mení sa vám toho dosť :D Ale i u nás odchádza profesorka chémie na materskú, ale mne už to môže byť viac-menej jedno, len ľutujem tých, čo si dávali chémiu i do štvrtého, lebo po troch rokoch sa prispôsobovať niekomu inému bude dosť náročné.
    Inak, je úžasné, ako si si tak spísala všetky aktivity počas tohto roka, ja by som musela veľmi dlho premýšľať, čo všetko sme pomimo vysedávania robili :D
    S vysvedčením môžeš byť viac než len spokojná, je skvelé :3 A zlepšila si si tri predmety, čo sa poradí len málokomu ♥
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára