KUKUČKA A MATÚŠ KVIETIK


Tento príspevok nemá slúžiť, ako ospravedlnenie, len chcem, aby ste ma pochopili.

Stalo sa Vám niekedy, že ste našli nejaký super seriál, ale potom ste zistili, že beží piata séria a vy ste nedokázali robiť nič iné, než sa dopracovať do aktuálnej série k aktuálnemu dielu? Ak áno, tak ma budete chápať. Nepridávala som príspevky nie preto, že by som mala toho veľa, ale preto, že momentálne v hlave nemám nič iné než nový seriál na TV Markíza Kukučka.

Už odkedy vyšla informácia, že bude nový seriál, tak som vedela, že ho budem sledovať. Sčasti aj preto, že je tam Alexander Bárta, ale aj preto, že je od Markízy. Potom, čo bol oznámený názov, spustené promo a postupné odhaľovanie hercov ma to naozaj zaujalo. Po prome, ktoré mi už k posledným dňom do štartu seriálu začalo liezť na nervy, som po ňom akosi túžila. Po prvej epizóde som zostala seriálu otvorená, i keď ma nejako nezaujal. Skončila napínavo, ale bližšie ma ďalšie veci ohľadom seriálu nezaujímali. Viac sa k seriálu vyjadrím neskôr.

Napriek tomu, že ma seriál neohúril, pátrala som po hercoch. Pozerala som si všetky rozhovory s hlavnými hrdinami- Matúšom Kvietikom ako Jurajom Baumannom a Mary Havranovou ako Táňou Jablonskou. To, čo nastalo potom v mojom živote spôsobilo zemetrasenie, a to, čo už dlho fungovalo a bolo jasné dostalo trhlinu. Matúš Kvietik z videí sršal humorom, úprimnosťou, smiechom, reálnosťou, ale najmä svojskosťou a energiou. Neviem už presne, že v ktorý deň som si hľadala všetko o ňom, koľko má rokov, kde všade hral- či už v divadle alebo v seriáloch, kde som ho hneď na to v nich hľadala, ako sa dostal k herectvu. Plakala som od smiechu, a koľkokrát tie videá vidím, tak je to horšie. Možno som si to nechcela len pripustiť, ale po piatej epizóde som si ho obľúbila aj ako Juraja a pripustila som si, že som sa zaľúbila do iba o šesť rokov staršieho Matúša Kvietika.

Kukučka sa mi páči po všetkých stránkach, s dôrazom na rodinu, lásku a oporu. Páčia sa mi všetci, od Jozefa, ktorý miluje svoju ženu Marušku a vidieť to z úplnej diaľky, cez Lenku, ktorej poplietol hlavu Marcel, Ervína, ktorému stále hľadám nejakú prezývku, Agátu, ktorá ma vie vždy naštvať. Duška a Radky, ktorí sú úžasní. Až po Juraja a Táňu. Páči sa mi, že hoci bola ich láska plánovaná, nie sú v popredí a dej sa netočí len okolo nich. Za tých štrnásť epizód sme si prešli všeličím- adrenalínu, keď prechádzali autom pomedzi vlak; láskou, keď sa Táňa s Jurajom dali dokopy. Sú tu i ďalšie veci, ktoré ma zaskočili- napriek tomu, že to pozerám s úplnou radosťou a sústredenosťou a som fanatik do seriálov, si nevšimnem, že je ešte stále ten istý deň, a preto úplne zabudnem, že sa Juraj môže objaviť vo dverách; nevšimnem si, že Klára doviezla Miloša domov, a preto na údajnú krádež má alibi. Dávajú do seriálu také detaily, že ich beriete ako banalitu a pri tom je celá zápletka na tej banalite postavená. Všímam si každé gesto, objatia, držanie za ruky, že aj to mi vyčarí pri tomto seriáli úsmev na tvári. A ďalej ide o to, že tým, že som zamilovaná do Matúša, všímam si jeho hlas. To ako nejakú vetu podá a tým tónom ma začne bolieť brucho. Že keď Ervín Juraja udrel, tak som začala naňho nadávať a myslela som si, že mi práve prasklo srdce. A potom, keď sa objaví scéna, kde mu Táňa ošetruje ranu a mňa len tak z ničoho nič zabolí brucho. Že keď Juraj povie niečo zlaté a milé, tak v mojom bruchu si začnú motýle len tak poletovať.

                                

Keď som toto videla prvýkrát, tak najprv, že sa veľmi s videoklipom nepohrali, lebo všetko je buď z proma alebo z prvých epizód. Ale potom sa zrazu objavili scény, kde sú spolu a ja túto pesničku môžem počúvať iba s klipom. Až potom som sa zamerala na text a poviem Vám asi len toľko, že je taký pravdivý, že len keď to nečakáš, nájdeš svoj prístav. A že Jurajov prístav je Táňa, Slovensko. A ja to nečakám.

Včera som si po dvoch rokoch šiestich mesiacoch a dvanástich dňoch zmenila pracovnú plochu na notebooku, z Búrlivého vína na Kukučku.

Kukučka sa stal mojim najobľúbenejším seriálom, pozerám ho stále a nehodlám prestať kukať.

Prepáč Búrlivé víno, ale stále si na prvom mieste v obľúbenosti seriálov, len pod Kukučkou.
Prepáč Juraj Loj, stále ťa milujem, pretože si moja motivácia a stále mi pomáhaš, ale rovnako mi pomáha Matúš Kvietik a tiež je mojou motiváciou. Zabíjate ma obaja pohľadmi, ty Juraj účesmi a Matúš smiechom. Navyše Matúš nemá druhé dieťa na ceste a je odo mňa starší len o šesť rokov a nie o trinásť. Ste obaja v mojom srdci, obaja zaberáte rovnaké miesto, tak sa nehnevaj.

Dária. 

Komentáre

  1. Len tak na okraj, ja som tak začala sledovať Pretty Little Liars. Bolo to síce už pred nejakými troma rokmi, vtedy bežala už asi tretia séria a ja už ani nepamätám, ako som sa k tomu vôbec dostala, ale prvá vec, na ktorú si spomínam, je už to, ako som sedela v obývačke spolu s notebookom na kolenách a sledovala jednu epizódu za druhou. Stále PLL sledujem a zbožňujem to - pre mňa je to určite jeden z najlepších seriálov, ak som kedy videla. Je trochu strašidelný, plný záhad a tajomstiev, a hoci sa mi často pri tom množstve informácií úplne točí hlava, lebo niektoré veci sú neskutočne zamotané, neviem bez neho fungovať.
    Je zaujímavé sledovať, čo všetko môže s človekom spraviť jeden seriál, jeden človek a ako silno sa človek môže zamilovať do osoby, ktorú možno nikdy nevidel, ale tak veľmi ho napĺňa silou a núti ho ísť ďalej, znova a zvona vstávať. Lebo ja sama viem, aké to je a som celkom rada, že teraz máš dvoch takýchto fešákov, ktorí ti budú deň čo deň pomáhať kráčať po dlhej a kľukatej ceste. Drž sa ich, nenechaj, aby ti niekto do toho niečo kecal a tráv i celé dni prezeraním si Matúšových fotiek a teš sa z neho. Lebo človek pri sebe potrebuje mať i týchto zidealizovaných idolov, mužov, ktorí predstavujú všetku krásu a šťastie v našom svete, ľudí, ktorí síce nevedia, že existujeme, ale my si nevieme prestať predstavovať, aké by bolo krásne, keby sme ho jedného dňa stretli a mali možnosť im povedať, že sú stredom nášho vesmíru.x
    ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára