TRETIAČKA


Druhého septembra som nastúpila do III.A s rozšíreným vyučovaním cudzích jazykov a informačných technológii. V triede nás je 30, z toho 17 dievčat a 13 chlapcov. Triedu máme na druhom poschodí, kde sme mali aj minulý rok. Triedna pani profesorka nám zostala.

Kolektív, profesori: Už chápem prečo som nás brala, ako kolektív. Moji spolužiaci nevedia, čo slovo kolektív znamená, ale ignorujú a vysmievajú sa celkom slušne. Začala som sa k nim správať, ako oni ku mne, veď aké požičaj, také vráť. Alebo majte ma za vzduch, ja vás mám tiež. Jediné, čo máme spoločné je miestnosť, v ktorej musíme byť spolu a vzduch, ktorý dýchame. Nič viac, nič menej. Výsmech len preto, že si Pygo musel ku mne sadnúť, lebo nemal kam? Pohľad: Ja mám s ňou sedieť?!, lebo nemal kam? Už je to našťastie vyriešené, vypýtal si lavicu a teraz sedí s novým spolužiakom Denisom. Sedím sama v prvej lavici v prostrednom rade bližšie k oknu. Za sebou mám Dominiku a Stanku, čo sú jediní spolužiaci, s ktorými som ochotná sa ešte rozprávať, baviť sa, riešiť. Ešte Denis (ten, čo už je mojim spolužiakom od prvého ročníka) a Samo M. Zvyšok sú vzadu a vzadu aj ostanú.
O to viac sa snažím nejako vychádzať s mojimi profesormi. Zmenili sa nám na slovenský jazyk a literatúra, nemecký jazyk a fyzika. Na Úvod do sveta práce máme slovenčinárku a na Svet v obrazoch profesorku biológie/geografie. Naďalej je najobľúbenejšia matematikárka/fyzikárka a najneobľúbenejšia Sciri a Voz. 

Zatiaľ v škole: Ako som spomínala, hneď v prvý deň som dostala od spolužiakov ľadovú sprchu. Druhý deň na mňa doľahla úzkosť, ale dostala som jeden nápad, ktorý mi pomohol. Je naozaj čudné, že som tretiačka, necítim sa na to. Vidieť v inej triede na tom istom poschodí prvákov bolo zvláštne, že tam nie sme z tých najmladších, ale naopak, patríme k tým najstarším. Stále čakám, kedy príde za nami triedna v niektorý pondelok, že si do piatka máme vybrať z čoho chceme ísť maturovať a napísať jej to na papier (ako minulý rok s aplikovanými predmetmi). Zatiaľ sa poriadne neučíme, teda opakovanie a prvé učivá už začali, písomka bola zatiaľ len z chémie, ale od pondelka by sa to už malo rozbehnúť. 

Rozvrh hodín: Vedela som ho už cez prázdniny a vedieť ho naspamäť už druhý deň, je fakt nenormálne, lebo ja som ho vážne nejako bližšie neštudovala a do hlavy sa mi dostal sám. Viem, že nadávať minulý rok na rozvrh bolo odo mňa hlúpe, ale aj prečo to chápem, súvisí s mojím koníčkom, študovanie štátneho vzdelávacieho programu. Mám trikrát 7 hodín, ak je triednická hodina, tak štyrikrát 7 hodín a raz 5 hodín. Závidíme si navzájom, pretože každý má tých 5 hodín v iný deň.


Naďalej sa nehodlám nejako viac pripravovať na dejepis, či chémiu. Chémiu sa budem učiť a budem si písať poznámky len vďaka Kristy. Chcem mať matematiku, ako jeden z tých obľúbených predmetov, keďže sa nám nejakým zázrakom nezmenila profesorka. Fyzika už nebude o ničom a bez učenia nebude jednotka, keďže sme väčšinu učiva, čo sme prebehať mali, neprebrali. Ako už môžete vidieť, telesnú mám ako voľnú hodinu, pretože som sa dala na zdravotnú skupinu IV., čo znamená, že nemusím a nebudem cvičiť a som oslobodená. Nedokázala som totiž vydržať Voz. úplnú ignoranciu, keď som sa jej spýtala, či sa mám prezliecť. Okrem toho, jediné čo som cvičila bol beh a ten mi môj tatik zakázal. Môžete si všimnúť, že tam nemám žiaden predmet červenou farbou, čo znamená, že nie je predmet, ktorého sa vyslovene bojím alebo mi profesorka naháňa strach.


Sú tu všetky knihy, ktoré sme dostali alebo si ich museli kúpiť. V podstate používame z nich veľmi málo a pár nám ich pribudlo.    


Jazyk a komunikácia. Tu nepokračujem jedine v nemeckom jazyku, pretože v tom starom mi zostali voľné už len dve strany. Angličtinu má už od prvého ročníka, len som si potrebovala spraviť niečo, čo odoženie moju úzkosť, a tak mi napadlo toto. Vyjadrím sa k tomu inokedy. Slovenský jazyk, Literatúra, English language, Deutsch, Deutsch. 


Človek a príroda. Fyziku mám prepísanú z minulého roku, čiže tam mám všetko od prvého ročníka. Na biológiu mám nový zošit a v chémii pokračujem z minulého roku. S tým rozdielom, že je obal oranžový, píšem s normálnym perom (a nie gumovacím) a nepoužívam farebné pero, ale zvýrazňovač- ako inak, oranžový. A to len preto, aby som mohla byť stále s Kristy. Fyzika, Biológia, Chémia.



Človek a spoločnosť. Nový zošit mám jedine na geografiu. Dúfam, že mi to vystačí. Dejepis, Geografia, Občianska náuka.



Matematika a práca s informáciami. Ani mi nenapadne dať si na informatiku nový zošit, mám tam voľné dve strany, a keď ich zapíšem, tak smola, nepíšem. Matematika, Informatika.


Voliteľné predmety. Prvý zošit je z prvého ročníka z geografie, čo mi nestačil ten jeden, tak som to iba tak dala. V podstate sa tam iba opakuje pre tých, čo rozmýšľajú nad maturitou. Robíme tam inak projekty. A druhý zošit je aj na Mediálnu výchovu, šetríme lesy, nie? Svet v obrazoch, Úvod do sveta práce / Mediálna výchova.

Koľkatáci ste?
Myslíte si, že ste vyšli tou správnou nohou?
Máte už nejaké známky? Učíte sa už?
Aký ste kolektív?

Dária.

Komentáre

  1. My máme chlapcov sedem. Niekedy by som chcela, aby ich bolo viac, ale oni si svoj malý počet vykompenzujú :D
    Ja som teraz štvrtáčka, tak si predstav, aké je chodiť po chodbe ako jedna z najstarších ľudí na škole :D Ale je to fajn pocit :D
    My už máme za sebou poriadnu kopu písomiek a ďalšiu kopu máme naplánovanú, z dejepisu či geografie už preberáme učivo z prvého ročníka z decembra, takže si vieš predstaviť, aké tempo sme nabrali :D
    Ja mám toho roku päť hodín trikrát do týždňa, raz šesť a raz sedem a som spokojná :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára