RECENZIA KNIHY: CHARLIEHO MALÉ TAJOMSTVÁ

Slovenský názov : Charlieho malé tajomstvá; Originálny názov : The Perks of being a Wallflower
                                         Autor : Stephen Chbosky; Preklad : Michaela Hajduková
                                                          Vydavateľstvo : Slovart; Rok : 2012
                                                            Trvanie prečítania : 1 deň
                                                            Filmové spracovanie : áno

O knihe :
Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú oveľa intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, vieme však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti.
(zdroj : martinus.sk)

Názor na knihu :
Keďže som vedela, že po skončení Kukučky nebudem schopná ničoho, musela som knihu za mesiac november prečítať ešte pred finálnym týždňom. O tejto knihe som už počula dávnejšie (a možno to bolo práve vtedy, keď vyšla, neviem), ale nehľadala som si ju. Až potom, keď bee. pridala na túto knihu recenziu, tak mňa to vážne zaujalo a hneď po prečítaní recenzie som ju začala hľadať. Žiaľ bola vypredaná. Bola. Až do 10.augusta, vtedy mi ukázalo, že je znova dostupná, a tak som hneď ešte v ten deň ju bola kúpiť. Teda nie ja, kúpila mi ju babka na narodeniny. A v októbri už bola znova vypredaná. Takže som pochopila, že po nej musí byť poriadny dopyt, čiže musí byť dobrá. Teraz sa dá kúpiť iba ako e-book. Teda aspoň v Martinuse. Okej, teraz už fakt ku knihe. Keď bolo na obale, že autor je vlastne scenárista, tak ja najprv, že dobre, fakt si tú knihu kúpila tá správna osoba. A že vlastne len táto jedna kniha je aj kniha a nie len scenár. Forma listov sa mi páčila. Prežívala som to všetko s Charliem. Každé tajomstvo, každý pocit. Páčilo sa mi, že vlastne tie mená neboli skutočné, ale predsa to všetko skutočné bolo. Po prečítaní som si vypočula všetky pesničky. Plánujem si pozrieť aj film, už ho mám stiahnutý, len pozrieť. Dokonca si plánujem prečítať aj nejaké knihy, pozrieť filmy, seriály.  Takže áno, kniha sa mi páčila.

The Smiths - Asleep
                                                   Simon & Garfunkel - Scarborough Fair

Nirvana - Smells Like Teen Spirit