RECENZIA KNIHY: SEMPRE - NAVŽDY

Slovenský názov : Sempre - Navždy; Originálny názov : Sempre
                                  Autor : Jesicca Mae Darhowerová; Preklad : Michal Jedinák
                                              Vydavateľstvo : Ikar (YOli); Rok : 2015
                                                      Trvanie prečítania : 2 dni

O knihe :
Sedemnásťročná Haven Antonelliová nikdy nepoznala slobodu. Odmalička vyrastala ako novodobá otrokyňa v izolácii uprostred púšte, kde spolu s matkou tvrdo pracovala a znášala neľudské zaobchádzanie. Obe sa stali obeťami obchodovania s ľuďmi organizovanom rozsiahlou mafiánskou sieťou. Jedného dňa sa tu objaví doktor Vincent DeMarco a dievča dostáva šancu: opustí matku a odíde s ním, alebo zomrie.
Haven sa tak nedobrovoľne ocitne v severokarolínskom mestečku Durante v doktorovom dome a zoznámi sa s jeho dvomi synmi Dominicom a Carminom. Tí nikdy nepoznali núdzu a nič im nechýba – azda okrem matky, ktorá záhadne umrela. Havenin rovesník Carmine je na rozdiel od staršieho brata výbušný nezvládnuteľný mladý muž, ktorému nič nie je sväté a za nič nenesie zodpovednosť. Rodiaca sa láska k Haven to všetko zmení.
Haven a Carmine časom musia prehodnotiť všetko, čomu dovtedy verili. Čím hlbšie sa zapletajú do pavučiny lží a tajomstiev, tým viac zisťujú, že napriek zdanlivým rozdielom sú si veľmi podobní. Veľmi túžia oslobodiť sa od nebezpečného sveta, kde vládnu moc a peniaze, lenže reťaz udalostí, ktoré sa dali do pohybu ešte pred ich narodením, ohrozuje ich plány aj samotnú existenciu. V tomto svete sú zrada a vraždy všednou súčasťou života, nič tu nie je zadarmo a slovo navždy – sempre dostáva trpkú príchuť.
(zdroj : martinus.sk)

Názor na knihu :

Okolo tejto knihy som na stránke kníhkupectva dlho premýšľala, kúpiť ju? Nekúpiť? Anotácia ma aj zaujala, ale nechcela som sa sklamať. Tento rok som už prečítala pár kníh, ktoré ma neohúrili a bála som sa, že k nim bude patriť. Potom, čo na tej stránke zverejnili prvých štyridsať strán a ja ak som chcela dodržať svoj cieľ- jedna kniha za mesiac, tak som sa do toho pustila. A keďže som chcela vedieť, ako to bude pokračovať ďalej, tak som si ju v Bratislave kúpila. Zarazilo ma, že je taká hrubá, pretože som už 500 stranovú knihu (dobre, 488 stranovú) nečítala od roku 2013. Predstava, že by ma takáto hrubá kniha v polovici prestala baviť, ma desila. Ďalší problém prišiel, keď som sa do nej chcela pustiť minulý víkend, že to do stredy, kedy nám začnú prázdniny, prečítam, dali ná toho toľko v škole, že som na to mohla rovno zabudnúť. A keďže mi so seriálom spravili to, čo spravili, čítanie o siedmej sa mi zdalo nereálne, predsa už je tma a tak. Koniec mesiaca sa blížil a ja som začala panikáriť, lebo za mesiac október som ešte nemala prečítanú knihu. Nechala som si to na posledné tri dni, vypočítala som si, že za deň musím prečítať 150 strán, ak to chcem stihnúť. Čiže som čítala celý štvrtok, v piatok som čítala hneď, čo som otvorila oči a, keďže som prešla tú dňovú hranicu, tak som čítala a čítala. Po pravde, aj ma to už potom zaujalo. A keďže som už mala len nejakých štyridsať strán, tak som si myslela, že to dám. Čítala som do polnoci, ale nestihla som to. V sobotu - posledný deň v mesiaci - som ju dočítala, stačilo mi už len 20 minút, takže som to oficiálne čítala 2 dni a 20 minút z tretieho, ale keď si odpočítame všetky programy, ktoré som sledovala v piatok a vo štvrtok, budú to 2 dni. A teraz sa už vráťme ku knihe. Keď som teraz videla, akú má originálnu obálku, tak by som si ju určite nekúpila. Kniha ma zaujala, so zatajeným dychom som čítala slovo za slovom potom, čo sme sa vlastne dozvedeli, čo a prečo vlastne doktor Vincent DeMarco vzal Haven. Páčilo sa mi vlastne to, že tam bolo veľa cudzích - talianskych - slov. Obľúbila som si Carmine a Haven, páčil sa mi colibri a tesoro. Aj Dominic bol s jeho Popoluškou úžasný. A potom, keď som sa dozvedela, že... nechcem prezradiť dej. Toľko krvi, obetí, pištolí. A viete čo? Neznášam slovo otrokyňa.

Hodnotenie :

Čítali ste túto knihu?
Akú knihu ste naposledy čítali alebo čítate teraz nejakú?