JURAJ - HRDINA


Nie je to o tom, že mám toho veľa. Ale mám toho veľa, po tej psychickej stránke. A preto som sa rozhodla si dať pauzu.

Nebolo to tak dávno, kedy som písala o Jurajovi ako je mojou oporou. A predsa to už bolo pred rokom a odvtedy sa toho veľmi veľa zmenilo.

V živote nepoznám žiadneho muža alebo chlapca s takýmto menom. Stretla som ich, či už v ADELI, kde som musela dokonca s ním cvičiť. Vravieť si, nezamiluj sa doňho, pretože už len jeho meno je spúšťačom niečoho neobyčajného, skutočného, osudového. V škole bol vo štvrtom ročníku s takýmto menom, ale dozvedela som sa to väčšinou v čase rozlúčky. Teraz na škole nemáme žiadneho Juraja. Za to minule si v jedálni ku mne sadol Matúš, ale to už je iná kapitola.

V televízii poznám pár Jurajov, od Juraja Čurného. A predsa sa ku mne toto meno dostalo, a dostalo sa mi pod kožu. A keby len, meno Juraj sa už navždy zapísalo do môjho srdca a bude tam až do mojej smrti.

J U R A J  L O J


Nie že sa nechcem opakovať, pretože opakovanie je matka múdrosti. Ide o to, že ja to už ani neviem popísať, čo pre mňa znamená. Vravím to každý večer a každý večer cítim, že ho milujem viac a viac. Ako Martin Rozner pre mňa už neznamená absolútne nič. Ale stále sa prinútim si to pozrieť, kým tam bude On. Teda do momentu, kým sa okolo Neho nezačne obtierať nejaká žena.

Tuším to bolo v stredu, keď boli zverejnené tieto fotografie:

V prvom rade som bola nesmierne šťastná, že vidím Izabellu. V druhom rade, že vidím Lucasa. Ale až potom večer som si uvedomila, že vidím Jeho, a teda aj moju, rodinu. To, čo som vtedy pocítila nedokážem popísať. Nedokážem vyjadriť slovami šťastie, ktoré brnká na struny v mojom srdci.
Včera som videla s Ním rozhovor, kde rozprával o svojej rodine, o tom ako obdivuje všetky matky, o tom, že majú so Zuzkou rovnaký prsteň, ale nie je zásnubný. A ja som si predstavovala, ako to u nich doma vyzerá.
Znamená pre mňa niečo už iba ako JURAJ LOJ. Ako MARTIN ROZNER už neznamená nič. Vždy to bolo o tom, že pre mňa znamenal viac ako Juraj než ako Martin. Lenže až teraz som v období, kedy je to na sto percent. Nedokážem si predstaviť ani deň bez Jeho úsmevu, bez Jeho hlasu. Vždy mu budem dávať priestor, ako Jurajovi a nie Martinovi. Pôjde Búrlivé víno zároveň s reláciou, kde je ako Juraj? Pozriem si reláciu. Budem ochotná sledovať televíziu Joj, ak by tam mal byť. Ako dnes, keď bude v Tvoja tvár znie povedome.

Zaujímalo by ma, prečo práve toto meno sa stalo pre mňa osudným. Juraj Loj, Juraj Vagáč, Juraj, Juraj Baumann. A ešte sama si vytvorím Juraja Levického a najnovšie iného Juraja.

Práve Juraj Baumann ma donútil premýšľať nad niečím takýmto:


Osobným číslom tohto mena je 9 - Génius. Naozaj, Jurajom prichádzajú na um len originálne a jedinečné myšlienky, sú plní nápadov a plánov, ktoré síce zaberú vždy dlhší čas, no úspech je zaručený. Juraj však robí vždy tú istú chybu - nechce nič len pre seba, hľadá uplatnenie aj pre iných a málokedy dokáže nájsť pre seba dobrých partnerov. Preto ho mnohí využívajú a podceňujú, snažia sa ho iba použiť a využiť jeho myšlienky pre svoje vlastné ciele. Juraj je zase málo výbojný a často veľmi lenivý, takže sa nesnaží obhájiť svoju pravdu, ani svoje nápady, radšej sa zriekne svojich práv, akoby mal bojovať a ničiť povesť iným. Prijíma údery pod pás a nevracia ich, je hrdinom a nedoceneným géniom, no ku koncu života sa mu dostane všetkého, čo mu patrí. Toto meno je vhodné pre znamenia : Baran, Býk, Strelec, Vodnár, Kozorožec a vhodnou farbou je žltá.
A odkedy sa všetci Jurajovia stali hrdinami, tak som bola presvedčená, že ak sa otec môjho syna nebude práve takto volať a narodí sa v uvedených znameniach, tak sa takto bude volať môj syn
Ale čo sa nestalo? Začala sa mi táto predstava páčiť čoraz viac a viac. A dnes som rozhodnutá dať môjmu prvorodenému synovi, ak sa jeho otec nebude tak volať, meno Juraj každý deň okrem celého apríla. Ako rýchlo vymenil Levoslava, ktorý tam bol dobrých šesť a možno aj viac rokov


J U R A J  V A G Á Č (R O Z N E R)


Keď som uvidela blonďavého chlapca, ako kráča k Martinovi a potom ho vyzdvihne a objíme, tak som sa úprimne doňho zaľúbila. Keď som zistila, že je to Marko Kramár, tak som sa usmiala. Potom, čo som si prečítala, že Jurko prežil haváriu som to nedokázala pochopiť. Ako to môže byť také spontánne? Keď som dávala fotky na instagram, dokázala som si viac prezrieť Martinovu časť tela a nazvala som ho jeho otcom. To som akosi predvídala budúcnosť, ups. Dnes je Jurko jeho syn aj na papieri a má ho vo výlučnej starostlivosti, takže neviem, či má jeho priezvisko alebo nie. Rozdáva úsmevy vo Vínnom a zaujíma sa, aký bol jeho ocko v jeho veku.

G E O R G E  (J U R A J)  B A U M A N N



Možno vás to prekvapí, ale ja som až do minulého roka nevedela, že George je vlastne Juraj, a rovnako, že Jirka je vlastne Juraj. Po dvoch predošlých Jurajoch, som si jednoducho zakázala sa doňho zamilovať. Čo je to najhoršie, čo som si mohla spraviť. Láska sa nedá zakázať a rovnako sa nedá ani prinútiť. Poviem to slovami z Kukučky: Sú to veci, ktoré skrátka hneď vieš. Ak mi Matúš bude dávaný iba takto, tak sa to nikdy nezmení. Scenár jeho postavy je až príliš dokonalý. Či už po dejovej alebo dialogistickej forme. Ukázal mi toho neskutočne veľa, otvoril mi oči. Preto som dokázala vidieť ten osud v tomto mene a ja som pripustila možnosť, ktorá sa mi zapáčila až na meno môjho syna.

J U R A J  L E V I C K Ý


Tomuto veľmi pozornosť venovať nechcem, keďže je to len v mojej hlave. Spravila som si dokonalého Juraja s Jeho iniciálami. Bral ma takú, aká som a bol ochotný sa pre mňa zmeniť. Bral náš vzťah statočne, uspokojil sa s tým, že ma vidí tak málo. Že pred ním čosi tajím, ale nakoniec sa to dozvedel. Presviedčal ma o svojej láske, o mojej kráse. Bolo to čisto subjektívne, ale ako vždy to skončilo šťastne. Teda, kým som nezačala písať pokračovanie, iba v hlave, pretože tam už nevystupuje a nahradil ho nový Juraj.

Každý jeden je hrdina, pretože dokázali niečo, čo je veľmi ťažké - zmeniť ma a dať mi nádej, že bude lepšie.

A ďakujem.

Takže ak sem náhodou zablúdil nejaký Juraj, všetko najlepšie. :)

A ak nie, tak aspoň viem, že môj budúci syn má dnes meniny.


Koľko Jurajov poznáte/máte vo svojom okolí?
 
Dária. 



 

Komentáre

  1. Och, Lucas je v tom autíčku nesmierne rozkošný ♥♥ :D
    O Georgovi som vedela, ale že Jirka je náš Juraj som netušila :D Ale musím uznať, že všetky varianty tohto mena sú krásne ♥

    A Jurajov... ako tak premýšľam, nepoznám asi ani jedného - ako ty :D
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára