NAJHORŠIA TRIEDA


Prvý polrok akosi zletel rýchlo, nestihla som poriadne niečo riešiť a už som držala v rukách výpis klasifikácie. Ten druhý zase začínal pomaly. Vliekol sa neskutočne, najmä čas od februára do konca apríla. Máj zletel, najmä preto, že sme veľmi tomu učeniu nedali. A jún? Ten bol o život.

Práve ten najvoľnejší mesiac -máj- bude pre mňa budúci rok tým najťažším, najdôležitejším, pretože ma čaká maturita. A ešte stále sa akosi neviem spamätať, že slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, občianska náuka a nemecký jazyk sú mojimi maturitnými predmetmi. Okrem toho, naše gymnázium je také "super", že sa nedali vybrať rozširujúce hodiny nemčiny, takže okrem toho, že sa na maturitnú skúšku budem musieť pripravovať len dve hodiny týždenne, som si na naplnený počet hodín musela vybrať ďalší predmet. Sama neviem, čo som si tým chcela dokázať, keďže z geografie neviem vôbec nič.

Stali sme sa z tých poctivých, dochvíľnych študentov najhoršou triedou na škole. Zhadzovali sme to na náš vysoký počet študentov v triede, pretože 31 je najväčší počet na našej škole, čo oproti Kvinte, kde je ich 14 je fakt rozdiel, ale nebolo to tým. Ako tretiakov nás čakali povinnosti, ktoré nás ničili. Začalo sa to vydávaním časopisu na mediálnej výchove a pokračovalo konaním burzy stredných škôl, prípravou a samotnou párty, rozlúčkou s maturantmi, no to najväčšie bola povinná Stredoškolská odborná činnosť, ktorá zničila nielen náš kolektív, ale spustila lavínu neplnenia si povinností načas, chodením neskorých príchodov na hodiny až do poštvania si takmer všetkých profesorov. Huh, takže možno to znie zvláštne, ale som rada, že s tými ľuďmi budem zdieľať teritórium už len necelý školský rok, a potom dúfam, že ich už neuvidím. Pretože pochybujem, že niekto sa uráči zorganizovať stretnutie po piatich rokoch a už teraz viem, že sa tam nestretneme všetci. Zhoršila sa nám dochádzka, takže vždy, keď nám niečo mohlo odpadnúť, tak nám tam radšej dali geografiu alebo čokoľvek iné, než by nám dali voľno.

Tento rok nebol vôbec ľahký, začali na nás profesori vytvárať nátlak. Už neplatilo, že jedna veľká písomka na deň, ale pokojne aj tri písomky v jeden deň. Zhoršila sa nám tak dochádzka a prospech, že si náš titul "najhoršia trieda" zaslúžime. Boli sme hnusní, viem. A ako obranný mechanizmus som začala byť zlá aj ja - začala som opisovať, našepkávať, ale dokázala som sa obrniť. Že v triede nemám človeka, na ktorom by mi aspoň štipku záležalo. Zuzka je človek, ktorý sa bol so mnou ochotný rozprávať, no potom to ešte v prvom ročníku prešlo. Obdivovala som na nej jej hudobný talent a doteraz ho obdivujem. Nevenovala mi pozornosť, ale keď mi ju dala najavo, tak poriadne a s príjemným pocitom v srdci. A teraz odchádza. Sťahujú sa. A plačem.

Štatistika:
V škole som bola 158 dní (plus polročný výpis klasifikácie a vysvedčenie) a 2 dni, keď som prišla do školy neskôr.
Aktivity školy- 1 deň sme boli v Tatrách na Štrbskom plese spolu s nemeckými študentami; 1 deň sme organizovali Burzu stredných škôl; 1 deň v divadle; 1 deň sme mali študentské voľno a 2 dni riaditeľské voľno; 1 deň- Vianočná burza; raz sme boli na koncerte v ZUŠ; 4 hodiny som bola na profoorientačných testoch; v jeden deň nás pustil riaditeľ po 5. vyučovacej hodine domov; 1 deň v Centre voľného času; 1 deň sme organizovali rozlúčku s maturantmi, kde som sa neviem ako ocitla v speváckom zbore; 3 dni KOŽaZ-u; 2 dni sme mali výlet, na ktorom som nebola; 1 deň sme mali práce v interiéri a exteriéri školy a 1 deň- Deň Gymnázia, na ktorom som nebola.
Pre chorobu som vynechala iba 4 dni, zvyšok všetko boli lekárske ošetrenia.

Priemer na začiatku školského roka - 85,90%
Priemer na konci prvého polroka - 88,78%
Moja prvá známka na ižk- 1 - Matematika
Moja posledná známka v prvom polroku - 1 - Dejepis
Počet vymeškaných hodín - 16
Priemer na začiatku druhého polroka - 85,90%
Priemer na konci školského roka - 86,50%
Moja prvá známka v druhom polroku na ižk - + - Matematika    
Moja posledná známka v školskom roku - 1 - Anglický jazyk
Počet vymeškaných hodín - 52



Slovenský a literatúra -  výborný | chválitebný
Anglický jazyk - chválitebný | chválitebný
Nemecký jazyk - výborný | výborný
Matematika - chválitebný | chválitebný
Informatika - chválitebný | výborný
Fyzika - výborný | výborný
Chémia - výborný | chválitebný
Biológia - výborný | chválitebný
Dejepis - výborný | výborný
Geografia - výborný | chválitebný
Občianska náuka - výborný | výborný
Telesná a športová výchova -  oslobodená | oslobodená
Svet v obrazoch - výborný | výborný
Úvod do sveta práce - výborný | výborný

Vždy som patrila k žiakom, ktorý si skôr opravia známky na vysvedčení, ako pohoršia. Moje jediné zhoršenie bolo v deviatom ročníku na konci angličtinu z jednotky na dvojku, čo sa dalo ospravedlniť tým, že deviataci po prijatí na stredné školy majú školu na háku a ešte v prvom ročníku na gymnáziu matematiku z dvojky na trojku, čo by sa tiež dalo ospravedlniť tým, že som si stále zvykala. Ale dôvod, prečo som si zhoršila štyri predmety vám neviem povedať. Vo februári som bola plná optimizmu, že si trúfam na dve dvojky - z angličtiny a matematiky a dokonca ešte v apríli, že si trúfam na jednotku z matematiky. Nie žeby sa mi darilo od začiatku, keďže som hneď na začiatku schytila štvorku, ale to, že ako jediná dostanem jednotku za domácu, pretože som ju mala dobre, tak mi dalo nádej. Tu nádej mi vzala moja prvá a zároveň posledná päťka z matematiky. Čo sa týka angličtiny, tak to som sama prekvapená, že som to z priemeru 2,9 dala na 2,3. Lenže teraz som mala aj nemčinu na mále. Čiže môžem s istotou povedať, že nie som spokojná so svojim vysvedčením, ale i napriek tomu všetkému som prospela s vyznamenaním.

Budúci rok chcem vážne zamakať a pripravovať sa na maturitu, sa začínam už cez prázdniny.

Aký bol Váš školský rok 2015/2016?
Si spokojná/ý so svojím vysvedčením?
Si prospel/a s vyznamenaním/prospel/a veľmi dobre alebo prospel/a?

Dária.

Komentáre

  1. To budeš mať fakt len dve hodiny nemčiny týždenne, keď ideš maturovať? Si šikovná, takže ty to určite zvládneš, ale i tak mi to veľmi nejde do hlavy - u nás si mohli ku klasickej trojhodinovke, ktorú sme mali všetci povinnú ako druhý jazyk, vybrať ešte štvorhodinovku a viem, že bola ešte na výber aj osobitne dvojhodinovka konverzácie z nemčiny (ale to neviem, či si niekto vôbec dal, lebo podľa mňa tých sedem hodín týždenne bolo akurát v pohode).
    A u nás všetci tí, ktorí nematurovali z nejakého predmetu (ako napríklad ja z NOS-ky), nemuseli počas hodín robiť nič - u vás to takto nefunguje?

    Mrzí ma, že sa to u vás tak pokazilo (hlavne, keď vidím mojich bývalých spolužiakov a fakt, že už teraz sa neviem dočkať stretnutia po piatich rokoch a ako ho Samo zorganizuje :D). Ale zase ešte vaša "šanca" je stužková (nie obdobie pred ňou, lebo to je hotová katastrofa, to aj my sme mali čo robiť, aby sme to ako kolektív prežili :D) a potom dni tesne po nej; a ešte možno posledné predmaturitné dni - tie sme si my naplno užili- aj keď sme sa museli učiť :D

    A prosím ťa, verím, že kvôli vysvedčeniu nemáš nejaký zlý pocit - lebo je skvelé ♥
    A hoci je to odo mňa celkom hnusné, celkom sa teším na takéto tvoje denníčky/články počas tvojho maturitného ročníka. Ja už budem na výške (och, znie to hrozne a cítim sa staro) a tak bude zaujímavé sledovať tvoje dojmy s pocitom, že už to mám za sebou :D :D :D
    Ale držím palce; a daj si cez prázdniny prestávku - vážne. Ešte sa nič neuč. Oddychuj - a to ti hovorím vážne. Lebo toto bude posledná pauza pred neuveriteľne dlhým a psychicky náročným rokom; a nemusíš sa báť, budeš mať deväť mesiacov na to, aby si sa učila - a už teraz máš toho v hlave dosť, navyše si veľmi šikovná a ľavou-zadnou všetko zvládneš. Takže teraz odpočívaj, užívaj si prázdniny, čítaj, pozeraj filmy, seriály, choď na prechádzky, choďte niekde celá rodinka na výlet, spravte si piknik - všetko. Lebo potom na tu už veľmi nebudeš mať čas - tak aby si potom nemusela ľutovať, že si sa pripravila o dva slnečné mesiace plné pokoja ♥
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára