POD POVRCHOM



Počet dielov: 52.
O seriáli:
Tajomstvá, ktoré mali ostať navždy ukryté pod povrchom!
Základnou linkou príbehu bude krásny dlhoročný vzťah manželov, ktorý odrazu dostal trhlinu a tá sa ukazuje silnejšia, než by si mnohí pripustili. Uveriteľný príbeh a situácie budú postupne odhaľovať skutočnosti, ktoré problém manželov ešte viac zamotajú. Spoločne budeme sledovať, ako sa rúca ideálny vzťah a ako sa ho členovia rodiny snažia zachrániť. Príbeh je plný zvratov – vždy keď sa bude zdať, že sa partnerom podarí dať všetko do poriadku, príde ďalšia rana, ktorá ich snahu zmarí.
Najsilnejšie promo:


Ja a seriál:
Nechcela som sem hneď dávať, ako pri predošlých seriáloch, čo pre mňa znamená. Tento seriál bol odvysielaný na TV JOJ v roku 2012 a bol to v podstate môj posledný seriál odvtedy, čo si ma zobralo Búrlivé víno. Dôvod, prečo som sa rozhodla k nemu vyjadriť je, že som si ho asi pred dvoma týždňami opäť pozrela, nie celý, len pasáže, ale zasiahlo ma to. V tom roku so mnou akurát trieskala puberta a nevedela som, že chcem ísť študovať scenáristiku. Neverila som v Boha a nevážila som si tie prosté hodnoty, ktoré som brala ako samozrejmosť, ale práve naopak. Táto hodnota je prejavom ľudskosti.
Nebudem vravieť, prečo som sa vtedy pustila do jeho sledovania, ale ak by to niekoho zaujímalo, tak to bolo práve pre Marka Igondu. Teraz to bolo preto, že raz za čas ma chytí taký amok, kedy nechcem robiť nič iné, ako pozeranie seriálov a ak nejaký začnem, tak preletím celý archív. Chlapi neplačú som mala za sebou, Kukučka bola v štádiu riešenia a ďalej som premýšľala: Pod povrchom, Horúca krv alebo Divoké kone? No a ako prvý šiel Pod povrchom, potom na rad prišli aj tamtie.
A tá najväčšia hodnota je rodina. Ak mám v tomto porovnať seriál Pod povrchom a seriál Kukučka, tak väčší dôraz bol práve v Pod povrchom. Ja som plakala pri niektorých scénach. Vy by ste neplakali, kebyže otec zbije biologického syna preto, že ublížil adoptívnej dcére?  Mne bolo do revu vždy, keď sa tam začalo niečo riešiť s rodinou. Do toho tam hrala ešte Mária Havranová.
Vyjadrím sa však podrobne k jednotlivým stránkam seriálu:
Originalita:

Neviem o tom, že by na Slovensku vymyslel niekto seriál s touto tématikou. Hlavná postava je úspešný zdravý muž s povolaním fotografa. Pri dvadsiatom výročí svadby sa dozvie, že je chorý, na leukémiu. Čo, to by nebol žiaden problém, kostná dreň od pokrvného príbuzného. Súrodenca nemá a nemá ani vlastné deti. Zuzka a ani Viky nie sú jeho pokrvné deti, ale adoptované. Mal syna, ale ten zomrel ako trojročný, utopil sa a za všetko sa viní Lea, jeho manželka. Alebo žeby bolo všetko inak? Skutočne nemá syna? Jasné, že má! Pred sedemnástimi rokmi sa Adam vyspal s Veronikou. Adam síce pátra po svojom synovi, choroba neustupuje. Ako je napísané v časti o seriáli, že vždy príde ďalšia rana, tak je to pravda. Konečne sa nájde syn, nesedia výsledky, chcú jeho adoptívni rodičia nehorázne peniaze. Lea bude mať s malým Adamkom nočné mory. Petra vyhodia z práce, umrie Miško. Peter je hnusný na Janu. Nakoniec jeho syn nebol jeho syn. Lea sa dozvie samozrejme o nevere, budú tam konflikty. Odpustia si, vyjde na povrch s kým ju vlastne podviedol. Peter sa bude chcieť zabiť. Adamovi netreba nájsť syna, najskôr vždy ide prvá chemoterapia. Nájde sa jeho skutočný syn. Lea sa rozíde s Adamom, je s Milom. Viktor čaká s Lenkou dieťa. Lenkin otec dostane infarkt. Zuzka sa zamiluje do svojho nevlastného brata. Je možné, že sa Adam s Leou dajú dokopy, Zuzka havaruje, nemôže mať deti.Všetci si odpustia navzájom. Lea je tehotná, pri tom jej lekári povedali, že po dvoch potratoch už mať deti nemôže.

Prepracovanosť deja:

Hviezdičku sťahujem za Mila, že sa dal dokopy s Leou, nepasovali mi k sebe. Za to, že tam bol polročný posun. A za to, že dejová línia Viktora sa pohla absurdným smerom - vražedným.
Plus dávam tomu, že Milo Rešetka mal umelecké meno a to Max Weber. Tými ranami a tou rodinou. To, ako sa Marko Igonda ako Adam správal k Ley, Viky a Zuzke. Nie, to nie je normálne.    
Dialógy:

Andy Kraus sa v tomto parádne vyšplhal. Také situácie k rodine, také dialógy čo vymyslel. Čo dával Viky, ach, teraz sa smejem. Zuzke a Adam.

Technické spracovanie:

Tu by som im normálne strhla všetko. Čo z toho, že dialógy super, dej super, keď kameraman nemal asi ešte žiadne skúsenosti? Vybrať neskúseného kameramana do výpravného seriálu považujem za obrovskú chybu (ak bol nováčikom). To približovanie! Hrôza!

Hodnotenie celkového seriálu:


Obľúbenosť:


Ak by niekto chcel pozerať tento seriál, archív televízie joj máte k dispozícii.
Ak by niekoho zaujímala titulná skladba, ktorá je v prome, tak je od Jany Kirschner - Voda divoká.

Dária

Komentáre

  1. "Pod povrchom" šlo akosi mimo mňa... Zdá sa mi, že som názov už niekde počula, teda respektíve si ho pamätám, ale sama neviem, či som niekedy videla nejakú časť :D
    Ale vyzerá to zaujímavo, takže keď sa budem nudiť a nezabudnem, skúsim mu aspoň dať šancu!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára