JEDLO A NÁPOJE


Ahojte,
premýšľala som, ako mám tento príspevok nazvať, ale vedomostné súťaže mi s tým pomohli - jednoducho a výstižne.

1. neviem variť.
2. jem všetko, čo mi chutí - nie som meat lover, vegetarián, vegán alebo niečo iné. som ochotná ochutnať všetko - ale ak mi to nechutí, tak to nejem.
3. nie som alergická na žiadne jedlo (netrpím intoleranciou laktózy, celiakiou, ani inými chorobami).
4. nepočítam si počet kalórii, nedržím diétu, nesledujem sacharidy, bielkoviny či zloženia jedál.
5. nemám presný čas a množstvo, kedy a koľkokrát do dňa jem.
6. rešpektujem každého, kto niečo neje/nepije.
7. ak sa niečoho prejem, tak to nemôžem potom mať dosť dlhú dobu (niekedy aj niekoľko rokov).
8. nemám rada varenú zeleninu, ale pomaly pracujem na zmene.
9. ovocie nie je na mojom každodennom jedálničku.
10. mala som rada kuracie mäso, špeciálne stehno či prsia, ale teraz ho už nejem tak často a vyberám si radšej iný druh mäsa.
11. najčastejšie mávam bravčové mäso.
12. najviac mi však chutilo hovädzie mäso.
13. mojim najobľúbenejším jedlom bolo grilované kurča (stehno) s ryžou.
14. mám veľmi rada kuracie krídla.
15. mám rada kuraciu polievku (najlepšie ju podľa mňa robí tatik).
16. keby nebolo babky, tak nejem hrozno (pretože ho mama neje).
17. nejem huby už od malička, pretože som brala lieky, ktoré neboli v súlade s hubami (a nechutia mi, smrdia mi).
18. nejem ryby, okrem lososa, pretože mi smrdia.
19. až do svojich šestnástich som si myslela, že vyprážaný syr je mäsité jedlo.
20. áno, jeme vyprážané jedlo.
21. ako malá som pila väčšinou sladené nápoje a žiadne čaje (sladený čaj som pila iba v čase choroby).
22. od pätnástich rokoch pijem len perlivú minerálnu vodu a čaj bez cukru či medu.
23. niekedy si dám nejakú sladenú vodu - kofolu či sprite.
24. v lete čaj nepijem.
25. pila som čaje značky pickwick s príchuťami - jahodovomätový a citrón so zázvorom.
26. v tomto čase som pila väčšinou citrón so zázvorom akéjkoľvek značky.
27. nepila som kávu ani kapučíno, ale začala som piť 'kávu' zo stroja - chocochino.
28. nepijem energetické nápoje.
29. nemôžem piť alkohol, pretože ma potom bolí v hrudníku.
30. raz za čas si dám sladké šampanské (8,0%), vtedy ma pri hrudníku nebolí, ale na druhý deň mi je zle (a to je jedno či si dám dva alebo iba jeden pohár).
31. preto i napriek tomu, že mám viac ako osemnásť rokov pijem maximálne nealkoholické pivo aktuálne s príchuťou polotmavý citrón (v našej rodine prezývaný aj polomatný).
32. ak chodím do školy, tak neraňajkujem doma (iba ak idem až na desiatu).
33. skoro ráno neviem do seba nič dať - môj ideálny čas na raňajky je 8:40.
34. bolo obdobie, keď som nejedla šunku.
35. v lete jem aktuálne strážovskú salámu.
36. nemôžem mať na raňajky mliečne výrobky, ak chcem, tak predtým musím niečo zjesť, pretože mi je potom zle.
37. na raňajky si poslednú dobu dávam sabinovskú tehlu (syr).
38. v minulosti som jedla len natierateľné maslo (rama), teraz jeme maslo v kocke.
39. bolo obdobie, keď som nejedla párky.
40. nejem omeletu, praženicu či ham & eggs.
41. stravujem sa prevažne doma, ale vyskúšala som jedlo aj v reštaurácii, salaši, rýchlom občerstvení či školskej jedálni.
42. nemám obľúbenú národnú kuchyňu.
43. nevaríme často polievky, ale v reštauráciach si rada dávam cesnakovú polievku.
44. v poslednom čase mi prestala chutiť ryža (ale nevravím, že ju nejem) a začali mi chutiť cestoviny.
45. nemávame po obede dezert.
46. takmer nikdy nemáme teplú večeru (skôr suchú večeru).
47. nesquik cereálie jem so studeným mliekom iba večer.
48. nebudem sa tajiť tým, že večer je čas, keď mi chutí jesť.
49. nechodím v noci do chladničky.
50. mám rada kalerábovú a bryndzovú polievku.
51. milujem cibuľu.
52. milujem cesnak.
53. dusí ma z postrúhanej mrkvy a nechutí mi uvarená.
54. preháňa ma z jablka.
55. preháňa ma z čapovanej kofoly.
56. nerada pijem chladené nápoje.
57. milujem vanilku.
58. začala mi chutiť jahodová zmrzlina.
59. jem iba vytláčacie nanuky (nie na paličke).
60. od svojich pätnástich rokoch jem kivi.
61. krátko potom ma babka naučila jesť aj paradajky (mama je jediná, ktorá ich neje).
62. vo svojej dvadsiatke som zmenila takmer celý svoj jedálny lístok.
63. to, čo som jedla, už väčšinou nejem alebo len v malom množstve a to, čo som predtým nejedla alebo prestala jesť, znova jem.
64. prestali mi chutiť bryndzové halušky (bolo to ako keby rodinné jedlo), teraz jem už iba tvarohové.
65. začala som jesť opäť špenát, ktorý mi najviac chutí asi špenátová pizza.
66. začala som jesť brokolicu, ktorá mi najviac chutí brokolicová polievka (ale asi iba tá od mamy).
67. začala som jesť karfiol, ktorý mi najviac chutí asi zapekaný.
68. jedla som už krevety, ale nechutili mi.
69. nejedla som slimáky.
70. nemám rada hranolčeky (v minulosti áno).
71. mám rada kuracie nugetky.
72. ako malá som nejedla pizzu, vždy mi dávali iba tie okraje, až kým moja teta neprotestovala, prečo mi nedajú normálne najesť.
73. tak som skúsila šunkovú pizzu bez šampiňónov s kukuricou.
74. potom som naozaj dlhú dobu frčala na pizzi Hawai (áno! ananás patrí na pizzu) a teraz aktuálne milujem špenátovú.
75. jedla som už čínske jedlo - chutila mi polievka so sklenenými rezancami a kuracie mäso.
76. dám si aj pečenú klobásu.
77. nemám rada ananás.
78. nemám rada cuketu a tekvicu.
79. nemám rada melón (iba ak je nakrájaný).
80. ako menšia som milovala škvarky.
81. v minulosti som mala rada pomaranče a nemala rada mandarínky, teraz je to naopak.
82. mám rada Bebe keksy.
83. sú obdobia, keď musím mať každý deň čokoládu alebo niečo sladké (v lete uprednostňujem nanuky, zmrzliny či nanukové torty).
84. mám rada cookies.
85. najradšej mám chipsy s príchuťou kyslej smotany a cibule.
86. neznášam slaninové chipsy.
87. nejem žuvačky (keď som mala asi deväť-desať, lekár v Čilistove mi ich zakázal pre moju váhu a odvtedy mám traumu).
88. mám rada mintové mentosy.
89. nemám rada nič kokosové.
90. jem iba mliečne čokolády.
91. neznášam oriešky v čokoláde.
92. mám rada banány v čokoláde.
93. nejem banány.
94. ochutnala som avokádo, ale nechutilo mi.
95. mám rada reďkev.
96. niekedy si dám puding.
97. niekedy poviem: Urobíš mi, prosím, kakauko?"
98. nemám rada biely jogurt.
99. vždy som jedla iba čokoládové jogurty, potom som vyskúšala aj iné príchute či kombinácie, ale teraz som na vanilkových jogurtoch.
100. nikdy som nemala rada acidko, teraz mi chutí - horká čokoláda, vanilka.

Sama som prekvapená, že som dokázala o sebe toľko veľa napísať. Už teraz mi napadajú ďalšie, takže možno tu bude pokračovanie. Ospravedlňujem sa, ak som niekoho pobúrila tým, čo je tu napísané, ale ako som už spomínala - jem to, čo mi chutí.

Aké je vaše najobľúbenejšie jedlo a naopak, ktorú potravinu nemôžete dať ani do úst?

Obrázky nie sú moje.

Dária.

Komentáre

  1. Odkedy som prešla na vegánstvo, je veľmi malá pravdepodobnosť, že sa niekedy vrátim späť k mliečnym výrobkom (k mäsu sa neplánujem vrátiť nikdy, to by musela byť nejaká vyslovene urgentná situácia, aby som opäť jedla mäso). A som maximálne spokojná. Nechýba mi absolútne nič - priznávam, že mi zo začiatku chýbal syr, ale teraz som veľmi rada, že sa mi podarilo moje "cravings" prekonať. Môj jedálniček je postavený hlavne na ovocí a zelenine, na druhom mieste sú strukoviny, ktoré jem asi každý deň :D

    Dlhé roky bola mojim obľúbeným jedlom pizza, no odkedy som prešla na vegánstvo, ešte som ju nejedla (teda pizzu bez syra) :D A neznášam huby - skúšala som ich jesť už niekoľkokrát, ale proste mi nechutia :D

    Veľmi zaujímavú článok! ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára