NIEKEDY SA DOSPELÍ SPRÁVAJÚ HORŠIE AKO MY, ICH DETI


Pôvodne sa tento príspevok volal inak, ale keďže už nie som tínedžer, nemám právo písať pôvodný názov. Druhý príspevok pätnásťročnej Dárii.


Myslím, že je to pravda. Mnohokrát dospelí, alebo naši rodičia len krútia hlavami, ako sa správame. Lenže mnohí si neuvedomujú, že sme to správanie museli niekde vidieť a najmä u nich. Správame sa tak, ako nás vychovajú, ale ak vidíme nejaký skrat u našich rodičov chceme to po nich zopakovať. Kto vie prečo, naozaj ma hnevá, ako sú niektorí rodičia zaslepení a nevidia, že sa ich dieťa trápi, napríklad aj pre situáciu v rodine.
Ja sa doma správam úplne inak ako na verejnosti, doma som vo svojom kútiku pri notebooku alebo na veľkej televízii. No ak sa chcem porozprávať, nemám s kým. Brat je v Česku alebo u tatika. Mama je iba dva týždne doma, a ak aj je doma, tak momentálne chodí na chatu alebo do Wellnesu. Chodia si s Miškom von. Tatik pracuje a on domov považuje niečo iné, dom na západnom Slovensku alebo aj pracovisko. Večne na telefóne, jediné čo mu nemôžem vytknúť je, že ak sem príde, tak sa chce so mnou rozprávať. Teraz je to lepšie, vieme sa porozprávať, ak sme spolu. Ale to je strašne málo. Babka už nie je to, čo to bolo, ako keď som mala tých pätnásť rokov. Stará sa o mňa, keď je mama v práci. Je vtipná, má zmysel pre humor. Vieme si nájsť tému na rozprávanie, viem sa jej zdôveriť s čímkoľvek a ak nechcem, aby to niekomu prezradila, neprezradí. Vie klamať (v dobrom slova zmysle). Hovorím jej o všetkom, o všetkých príbehoch, vzťahoch v škole ale aj mojich. Vie mi poradiť. Ale teraz už máme rozdielne názory na veci, takže sa dosť hádame.
Často dospelí svoje problémy riešia alkoholom. Myslím si, že to je hlavný dôvod nesprávneho správania. Ak to raz vyskúšaš nezbavíš sa toho, zistíš, že keď si v náladičke je ti lepšie a svet vidíš cez ružové okuliare, na všetky problémy zabudneš, ale keď sa ráno zobudíš a nevieš správne piť, ešte len problémy prídu, tie zdravotné. Budeš celý deň nepoužiteľný. Hovorí sa, že opití hovoria len čistú pravdu a ja si to vážne myslím. Často sa dozviem niečo nové, čo som predtým nevedela, lebo som poznala inú verziu. Aj to je jeden z dôvodov, prečo nepijem.
Dospelí si myslia, že my ich nechápeme. Lenže oni ani netušia, koľkým veciam chápeme a naďalej nosia tú masku na tvári.
Ja takáto rozhodne v dospelosti byť nechcem. Chcem mať normálnu rodinu, manžela alebo partnera, ktorý bude hovoriť pravdu. Svoje deti chcem vychovávať k tej správnej ceste, chcem aby sa vybrali do sveta "Vzdelanie, práca, rodina" a nie do "Alkohol, drogy, falošnosť". Chcem, aby boli hrdé na to, čo robia a ako to robia. Nechcem, aby si museli dávať masku na tvár. Chcem len čestnosť a úprimnosť na tomto svete.

Aktualizovala som to na môj vek a zmenené vzťahy v mojej rodine.

Viete sa zabaviť aj bez alkoholu?

Dária.



Komentáre

  1. kazdy rodic svojim detom sposobi nejaku psychicku ujmu. niektori rodicia su alkoholici, niektori su prilis psychicky labilni, niektori na dieta vyvijaju prilis velky tlak. klamu dietatu, aby pred nim skryli to, co nechcu, aby videlo. zatajuju pred nim urcite veci. lebo su ludia ako vsetci ostatni. keby kazdy zacal hovorit pravdu, tak by nastal chaos. klamstvo alebo minimalne nehovorenie celej pravdy je nieco, na co sme ako spolocnost zvyknuti a keby sa to zmenilo, tak je velmi zle. dieta treba naucit, ze klamat nie je spravne, ale zaroven ho treba naucit slusnosti, aby nehovorilo za kazdych okolnosti, vsetko co si mysli. podla mna je vychova deti velmi zlozita vec, preto by som sa vo svojom zivote o to ani nechcela pokusat.
    co sa tyka temy ja a alkohol, pijem v podstate prilezitostne. na oslavach, na Vianoce, obcas ked idem s niekym von. ked som bola minuly rok na Silvester u kamaratky, tak som sa velmi dobrovolne celkom dost pripila, lebo som to "potrebovala", ale alkohol urcite nepatri do mojho kazdodenneho a ani kazdotyzdenneho zivota. no abstinent urcite nie som.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja nemam rada alkohol, pijem len sampanske ak mame nejaku rodinnu oslavu alebo v lete radler :D neznasam, ked ma niekto nuti pit, napr. raz sa mi stalo, ze ma "kamarati" nutili do pitia a ja som nechcela a tak si teraz o mne myslia, ze som preto nudna a nie je so mnou sranda. Jednoducho nemam rada alkohol preto, co to robi s ludmi a ani mi to nechuti

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dospelí naozaj často zabúdajú na to, že oni sú tí, ktorí vychovali túto generáciu - ale zase viem pochopiť, prečo niekedy hovoria to, čo hovoria. Je pravda, že vekom prichádza múdrosť. Keď vidím mojich bratrancov, ako sa niekedy bijú a kričia po sebe, tak len krútim hlavou, ale potom si spomeniem, aké sme boli my so sestrami, keď sme boli malé. Aj dospelí po rokoch zabudnú, aké bolo ich detstvo :D

    Čo sa ale alkoholu týka... Podľa mňa je dôležité vedieť, kde je hranica. Ja nie som ani nejaký alkoholik, ale ani abstinent. Ak je príležitosť, nepoviem nie. Pohár šampanského na oslave dodá udalosti výnimočnosť, a aj sedenie na balkóne s mojimi spolubývajúcimi pri ružovom víne má svoje čaro. A už som zažila aj také poriadne oslavy, kde alkohol bol stredobodom pozornosti - no musím povedať, že to boli najkrajšie zážitky zo strednej. Nie preto, lebo sme pili, ale preto, lebo zrazu nikto nemyslel na povinnosti, na to, že príde deň, kedy už nebudeme spolu, všetci sa len bavili a tancovali. Ale dôležitá je hranica. Ja viem, kde je tá moja - a necítim žiadnu potrebu je nejako testovať. Pohár vína, šampanského alebo pár poldecákov ma nehodia o zem a ani nijako nezmenia moje správanie. Len dotvoria atmosféru. Ale každú jednu udalosť, ktorú sprevádzal alkohol, si viem predstaviť aj bez neho.
    BEE A CHANGE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čakala som na nejaký narodeninový článok, aby som moje blahoželanie napísala pod neho, ale čím dlhšie čakám, tým trápnejšie sa cítim, takže ti to napíšem sem:

    K narodeninám ti prajem len to najlepšie, lebo ty si nič iné ani nezaslúžiš. Veľa veľa zdravia, lebo to je v živote najpodstatnejšie, šťastia (hviezda ako ty si zaslúži extra veľa), lásky od najbližších, úspechov, ktoré sa ti v škole už snáď odteraz kopia. Nech tento rok nasleduješ svoje sny a bez problémov prekonávaš všetky prekážky. A nech vidíš, aká úžasná a výnimočná naozaj si. Na svete je málo takých dobrosrdečných, láskavých a odvážnych ľudí ako si ty. Ostaň taká, aká si, lebo si ako žiarivá hviezda na tmavej oblohe, ktorá raz zmení svet. Všetko najlepšie 💕

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára