m i l ý a p r í l.


Z nepochopiteľného dôvodu pre mňa znamenáš neskutočne veľa. Neviem, prečo si sa do môjho srdca dostal práve ty. Prvý rok som si vravela, že ma to prejde - veď to nie je skutočná láska. No ten druhý, som ťa začala spoznávať a ty si zatiaľ zošíval moje zlomené srdce. Ihla nebola ostrá, takže si mi neublížil, práve naopak - použil si akýsi zvláštny prostriedok, ktorý zahojil všetky moje rany. Použil si gázu či obväz, ktorý vypúšťal určitú tekutinu, a to lásku. Lásku plnú radostí, šťastia a žiadnych starostí. Po troch rokoch som si naozaj začala v tejto láske veriť a rozhodla som sa byť s tebou, namiesto trávenia času s ľuďmi, ktorí ani nevedia, kedy mám narodeniny. No potom sme sa stretli a aj napriek tomu, že si ma nevidel, spôsobil si môjmu srdcu silné kontrakcie, ktoré čosi narušili. Možno je to tým, že som si myslela, že sa to nikdy neudeje. Alebo som skrátka iba taká osoba, že ak po niečom veľmi túžim a potom to dostanem, už to nechcem. Je to moja vina, ty za to nemôžeš. Z úplného stredu v mojom srdci, z časti, ktorá držala moje srdce nažive si sa pomaly vytrácal. A hoci tvoj úsmev som vždy mala rada, začal sa mi rozmazávať - rovnako ako tvoj účes, tvoje svaly, až si sa presunul na kraj môjho srdca a ja som ťa frčkou z neho odkopla.

                                 
Ibaže ty si sa zachytil. Si ako na útese, ale stále sa tam držíš. Keď sa ti podarí vyšplhať sa naspäť (a to doslova, keďže miluješ lezenie), šľapneš na kábel, ktorý opäť rozprúdi moje srdce. A hoci som povedala, že sa dokážem sústrediť iba na jedného, a že tým jediným je práve Boh, Ježiš, môj Spasiteľ, z nejakého dôvodu sa vždy dokážeš do môjho vnútorného hlasu dostať vtedy, keď to potrebujem. Keď sa nekontrolovateľne smejem so spolužiačkou a mne sa chce strašne cikať. Preto mi spôsobuješ starosť. Ako sa mám naučiť bez teba žiť, keď sa môjho srdca stále držíš? Vieš, ty už svoj život, svoju rodinu máš, ale čo ja? Ja som sa do teba zamilovala s celým mojím srdcom a odvtedy som sa nezamilovala do niekoho iného z môjho okolia. Tiež by som chcela mať svoju rodinu, ale ako ju mám získať, keď zaberáš tak veľkú časť môjho srdca? Bojím sa, že som jedna z tých, ktorá, keď sa zamiluje, tak sa už nikdy neodmiluje a zostane iba pri tom jednom človeku. Vravíš si, že to je dobré. Ono by to bolo dobré, kebyže si tým jediným, nebol ty. Čo ak sa kvôli tebe nedokážem zamilovať do niekoho iného? Robíš mi starosti. Si tak neskutočne ďaleko, vôbec nevieš, že existujem, hoci som ťa videla. Mala som sa s tebou stretnúť znova. Na tvoje meniny. Celé moje tešenie sa od januára, skončilo po pár minútach, keď som pochopila, že si neprišiel. Zlomil si mi tým srdce, ale možno, ak by nebolo toho podujatia, tak si neuvedomím, že ťa stále milujem. Táto jednoduchá príležitosť mi ukázala, že som ochotná obetovať pre lásku, pre teba, aj neskorý príchod domov. A vyskúšať niečo nové. Myslíš si, že by som išla dobrovoľne v stredu o siedmej večer mimo domu, keď na druhý deň skoro vstávam? Pre teba som to urobila, ale budem schopná, urobiť to aj pre niekoho iného? Neskutočne milujem, keď dáš fotku so svojimi deťmi na instagram. Si trojnásobným otcom, ale čo je oveľa zarážajúcejšie, si odo mňa o trinásť rokov starší. Haha, nešťastná trinástka. Dokážem o tebe rozprávať hodiny úplne cudziemu človeku bez toho, aby vedel o koho ide, pretože každý by ma za to odsúdil. Aj napriek tomu, čo sa stalo, verím, že sa raz stretneme a bude nám súdené byť spolu. Ibaže to nebude na tomto svete.
Povedala som si, že sa tým nebudem zaoberať do svojich dvadsiatich ôsmych narodenín. Lenže nič sa nedá naplánovať, a tak som sa rozhodla modliť za svojho budúceho partnera. Boh, iba On vie, prečo mi ťa dal do života pred šiestimi rokmi a dal ti tak neskutočný význam. Iba On vie, či chce, aby som mala obyčajne neobyčajnú rodinu, s kým a kedy to bude. No obávam sa, že teba v mojom srdci nechá. Robí mi to starosti, pretože ty mi spôsobuješ motýliky v bruchu. Bolí ma, keď vidím všetky moje sesternice a bratrancov (či už v mojom veku alebo starších), ako sa majú radi so svojimi polovičkami. Prečo polovičkami? Pretože ich robia celými. Ibaže ty ma robíš celou. Videá na YouTube ma robia šťastnými, pretože vidím, ako sa k sebe tie páry správajú. Našli sa a vždy povedia niečo, čo moje srdce totálne roztopí. Roztopí preto, lebo je to roztomilé, a preto, pretože si vtedy uvedomím, aká som sama a čo by som mohla prežívať, kebyže som sa narodila o pár rokov skôr alebo ty o pár rokov neskôr. Lenže ja vzťahy neničím. Budem radšej nešťastná, len aby som toho, koho milujem, videla šťastného. Dáva to vôbec zmysel? Láska nie je o vlastnení, ale o šťastí. A ja som sa zamilovala do niekoho, koho nemôžem mať.

A viem, že to všetko raz bude dávať zmysel, pretože to Boh takto chce.




S láskou k Jurajovi Lojovi,

Dária.
 

Komentáre