VECI, KTORÉ SOM OKÚSILA AKO TÍNEDŽER


Ahojte,
keď som bola menšia, tak som si myslela, že som tínedžer už od jedenástich. Pýšila som sa na pokeci, že už patrím k násťročným. Avšak až na gymnáziu sa mi tento pojem ozrejmil. Vychádza z angličtiny, a teda musela som sa zmieriť s tým, že som teenager až od trinástich po devätnásť.

Do tínežerskeho sveta som vstúpila v roku 2010. Rozhodla som sa spísať zmeny, ktoré v tomto veku človeka postretnú, a tým sa obzrieť do minulosti a zistiť, či som bola obyčajný teenager a ako so mnou trieskala puberta. Toto obdobie u mňa skončilo v roku 2017, keď som dovŕšila 20 rokov. Nie je to zase až tak dávno, takže by som si to mohla pamätať.

1. stala som sa oficiálne ženou.
2. sedím v lavici so Samkom.
3. chodím na mojpsik.sk a píšem si s Kristy a Domi.
4. bola som po prvýkrát na nejakej olympiáde a umiestnila som sa na treťom mieste.
5. dostali sme možnosť ísť do školy v prírode, v panike som nevedela, čo robiť.
6. bola som v škole v prírode, prvýkrát niekde bez mamy.
7. prvé zamilovanie do chlapca - zamilovanie do toho, ako sa ku mne správal.
8. prvé zlomené srdce.
9. pozerala som po prvýkrát ZOH, ale mám pocit, že iba hokej.
10. spolužiačka sa mi začala vysmievať, že som s niekým chodila, písala to na facebook. Vtedy som sa dozvedela, ako to M. myslel - bral to ako žart.
11. mala som crush na jednu známu osobnosť.
12. Samo si odsadal odo mňa, sedel pri iných dievčatách a chlapcoch, ak ich sediaci chýbal, rozhodla som sa ukončiť naše priateľstvo.
13. šikana od viacerých chlapcov (aj od Sama) začala byť neúnosná.
14. založili sme si s Dankou prvý blog na blog.cz.
15. mala som crush na môjho cvičiaceho (volal sa Juraj).
16. správa o smrti Pavla Demitru ma zasiahla až potom, ako som si ho vyhľadala na internete - preto som začala pozerať MS v hokeji, a tým som sa začala zaujímať aspoň ako-tak o šport.
17. mama začala chodiť do práce, ja som začala písať viackapitolové príbehy.
18. začala som chodiť pravidelne k psychológovi.
19. vytvorila som si vlastný skutočný "príbeh" (Kristy, ty už vieš, ktorý mám na mysli)
20. sedím s Gabikou v lavici.
21. obľúbila som si fyziku.
22. našla som si ďalšiu seriálovú obeť: Nevinní.
23. prvé Vianoce bez mamy, prvé Vianoce na západnom Slovensku.
24. prvý koncert vôbec, prvý koncert v klube.
25. začínam byť chorá takmer vkuse, tri týždne.
26. začala som si želať rozvod vlastných rodičov.
27. objavila som Zoči Voči vďaka spolužiačke, ktorú som nenávidela.
28. prvýkrát v kúpeľoch.
29. presťahovali sme sa a ja si neviem zvyknúť na dochádzanie. Neviem si nájsť čas na veci.
30. zistila som, že moji rodičia nemajú rovnaký trvalý pobyt, čakala som iba na rozvod.
31. prvé narodeniny bez mamy. Pätnáste narodeniny, ktoré spôsobili, že som skúšala, koľko rodičia dovolia.
32. pýšim sa, že mám pätnásť rokov.
33. Vianoce bez rodičov.
34. našla som si ďalšiu obeť v seriáloch: Búrlivé víno
35. začínala som mať crush na spolužiačku.
36. zamilovala som sa do viacznámeho-zobrazoviekznámeho človeka. Skutočného človeka, ktorého som však nemohla chytiť alebo sa ho dotknúť. Toto zamilovanie tvorí celú históriu, berte si to pokojne ako crush, ja to volám prvá láska, ktorá sa vo mne ešte odohráva. Naučila ma myslieť aj na sexual things, ale oveľa vyspelejšie.
37. snažila som sa formovať - obliekaním, chudnutím a priberaním, jedením nového ovocia.
38. začala som chodiť príležitostne na koncerty.
39. vyskúšala som vodnú fajku.
40. za kamarátstvo som bola ochotná urobiť čokoľvek, obľúbiť si čokoľvek.
41. začala som sa učiť nový jazyk - španielsky.
42. menila som si prezývky: Dorotka, Dorothy, Doe, Dorothea, D, lion.
43. v škole som sa cítila lepšie - medzi spolužiakmi/priateľmi, ako doma s rodinou.
44. začala som zbožňovať nemčinu.
45. nevšímala som si pretvárku mojich rodičov cez Vianoce.
46. vyskúšala som si all nighter.
47. rozhodla som sa, čo chcem v živote robiť - písať scenáre.
48. zhoršený prospech a zachraňovanie na poslednú chvíľu.
49. zblížila som sa s bratom.
50. mojou záľubou bolo počúvanie hudby.
51. stratila som svojich spolužiakov-priateľov.
52. mala som crush na dvoch cvičiacich.
53. začala som si vážiť rodinu.
54. mám jednu najlepšiu priateľku.
55. stratila som dôveru v mojich spolužiakoch, rozhodla som sa byť sama, kašlem na kolektív.
56. obľúbila som si matematiku.
57. založila som si instagram a bola naň závislá.
58. začali ma šikanovať aj učitelia.
59. mala som samovražedné sklony.
60. Vianoce prestali pre mňa čosi znamenať.
61. zrušila som si prezývku, a začala som vystupovať pod vlastným menom.
62. obľúbila som si literatúru.
63. mala som školu na háku, stala som sa lajdákom (našťastie to trvalo iba dva týždne).
64. mala som crush na dvoch mojich spolužiakov.
65. dala som si určitý cieľ ohľadom môjho zdravia a podarilo sa mi ho dodržiavať, stále sa mi to darí.
66. našla som si novú seriálovú obeť - Kukučka. Naučila ma ďakovať, poprosiť a vedieť, ospravedlniť sa.
67. mala som crush na Matúša.
68. začala som cítiť úzkosť z toho, že som ešte s nikým nechodila.
69. rozhodla som sa neísť do autoškoly.
70. rozhodla som sa nepiť alkohol. Páli ma z neho žáha a ak mi tá nerobí problémy, tak na druhý deň mi je zle.
71. začala som si hľadať mená pre moje deti.
72. začala som veriť v Boha, aj keď som to vtedy tak nepomenovala ('poďakovať sa za všetko, čo mám').    
73. podelila som sa na blogu o mojej diagnóze. Naučilo ma to, že sa netreba za tým skrývať a môžem to využiť ako moju silnú stránku, výnimočnosť.
74. stala som sa voličom.
75. začala som chodiť príležitostne do divadla.
76. začala som cítiť, že mám dva domovy, a priala som si rozvod rodičov.
77. porozumela som rozdiel medzi slovom celebrita a normálny, obyčajný človek.
78. po prvýkrát som si zarobila nejaké peniaze.
79. pochopila som, že vo vzťahu prítomnosť a dotyky nie sú všetko. U mňa to vyvodilo opačnú reakciu. 
80. aj keď som sa snažila používať nejaký make-up, nechytilo ma to a nepoužívam ho.
81. sklamala som sa v škole, na ktorú som chcela ísť študovať.
82. bola som vôbec po prvýkrát na nejakom plese - na stužkovej.
83. neprijali ma na moju vysnenú vysokú školu. No pochopila som (nie však ešte v tínedžerskom veku), že to nechcem robiť. 
84. našla som východiskovú školu, na ktorú som nechcela ísť študovať. Ale i napriek tomu som sa rozhodla ísť tam študovať.
85. začínala som mať crush na spolužiačku.
86. zložila som skúšku dospelosti - maturitu.
87. zmenila som strih účesu - z dlhých vlasov, mám krátke vlasy po plecia.
88. študujem na škole, na ktorú som nechcela ísť, z polovice odbor, na ktorý som nechcela ísť. Paradox je, že časť odboru, na ktorú som nechcela ísť, ma teraz baví. 

Myslím si, že je pekne vidieť, kde dominovala puberta, kedy som sa snažila správať ako dospelá a aj to, že sa stále ešte len hľadám - aj keď už nie som obyčajný tínedžer, takže, žiaľ, toto už ako výhovorku použiť nemôžem.

Čo najhoršie ste ako teenager vyviedli vy?

Dária.

Komentáre

  1. Sledujem veľa blogov — značná časť sa venuje životnému štýlu, viaceré sa venujú móde alebo kozmetike (ale nesledujem ich už až tak pre ich obsah, ale skôr kvôli ľuďom, ktorí ich píšu), iné knihám, niektoré sa zameriavajú aj na udržateľnosť, zero waste alebo slow fashion. Ale tvoj jediný blog je vyslovene osobný. Blog, ktorý je jednoducho o tebe, o tvojom živote, o detstve, dospievaní, škole, problémoch. Navonok sa môže zdať, že absolútne nezapadá do toho výberu obsahu, ktorý ma baví, ale práve to ho robí výnimočným — baví ma o to viac. Takú otvorenú úprimnosť človek na internete už takmer vôbec nevidí. A veľmi si cením, že si si tento kúsok internetu naozaj spravila svojim a nebojíš sa byť otvorená.

    Poznám ťa už roky, a preto som v zozname nenašla asi ani jednu vec, ktorá by ma vyslovene prekvapila alebo šokovala. Ale vidieť celý takýto zoznam, všetky tieto body dokopy... Je to veľmi zaujímavé. Neviem, ako by som ja zhrnula svoje dospievanie. Niektoré položky máme rovnaké (ako to, že ani jedna z nás nenašla svoju vysnívanú školu na prvýkrát), a pochopiteľne, mnohé máme odlišné. Ale dala si mi chrobáka do hlavy — dnes pred spaním budem jednoznačne premýšľať nad tým, čo všetko vystihuje moju tínedžerské roky :D
    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "WHAT IS SUSTAINABILITY"

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára