NAJŠŤASTNEJŠÍ ROK MÔJHO ŽIVOTA A AJ TAK VIEM, ŽE TEN BUDÚCI BUDE EŠTE LEPŠÍ | 2019


Ahojte,
prajem vám šťastný nový rok!



Písala som to už v mnohých príspevkoch, teda tu nebudú nejaké podrobnosti, ale skôr to bude mať moju klasickú schému.

Už tri roky si každý deň zapisujem, čo ma potešilo, čo ma urobilo šťastnou. Avšak už som si za ten čas všimla, že tam zväčša píšem veci ohľadom seriálov. Preto som v priebehu tohto roka znížila počet papierikov a píšem ich len vtedy, ak ma naozaj čosi potešilo - pomohlo mi vyjadriť emócie, či už smiech, radosť alebo plač. Tento rok chcem v tom pokračovať a možno už budúci si tieto zápisky prestanem písať.

Príde mi naozaj zaujímavé, ako som dokázala niektoré oblasti môjho života úplne zmeniť. Všimla som si, že sa pravidelne dvakrát do roka psychicky zosypem a vždy je to na konci semestra, takže asi príčinu poznáme. Aj keď ma moje záchvaty či depresie štvú, vždy ma akoby očistia, cítim sa čulejšie, viac vnímam, cítim sa viac šťastná, ale čo je (pre mňa) najdôležitejšie, priblíži ma to k Otcovi. Až rok 2019 môžem úprimne označiť za taký, že som žila v Božom mene a snažila sa žiť si svoj kresťanský život, svoju vieru v tajnosti.

Teda až do 12. decembra, keď som sa zdôverila mame, že verím v Boha. A tak som sa zdôverila svojej rodine s dvoma najväčšími vecami, ktoré ma trápili po psychickej (a teda aj fyzickej) stránke. Už nič netajím pred nikým, no boli to veci, ktoré sa nedali riešiť mojim pričinením, takže som rada, že Otec pri mne stál a pomohol mi. Priblížilo ma to k Nemu, s hrdosťou nosím krížik na retiazke na krku a čítam si Bibliu v nie elektronickej podobe, ale tú, ktorú mám položenú na svojom pracovnom stole.

Dostala som do svojej mysle, do svojho srdca Boha na prvé miesto. Už tam viac nie je Juraj, ale On. Začala som Ho vidieť vo všetkom. Vo všetkom čo vidím, vo všetkom čo robím, vo všetkom čo hovorím. Pretože Boh nie je všetko, Boh je vo všetkom. A až v 2019 som pochopila, že tlačiť na vzťah bola poriadna hlúposť. Videla som vo svojom živote zázraky, ktoré mi ukázali, že som doteraz na vzťah nebola pripravená. Všetko čo mi Boh ukazoval, dávalo zmysel. Veď som sa predsa liečila zo vzťahu s Jurajom, ako som mohla chcieť niekoho iného? Nebola som pripravená a stále nie som. Ale aspoň už po láske neprahnem tak, ako doteraz. Až ma zaráža ako som dokázala odstaviť moje senzory, ktoré doteraz hľadali pána dokonalého. Boh ma učí milovať Ho. Boh ma učí milovať seba, a až keď zvládnem toto, tak budem pripravená. Musela som sa zbaviť týchto dvoch ťažkostí, ktoré ma trápili, aby som sa teraz mohla začať sústrediť na lásku k mužovi. A ak sa to nestane ani v tomto roku, tak sa nič nedeje. Všetko je v poriadku.

Pomohol mi utvárať si vlastné názory, vlastné postoje, a teda všetko ohľadom mojej budúcnosti naberá nový rozmer. Rozhodla som sa neštudovať scenáristiku, nevenovať sa jej. Naopak venovať sa naďalej cudzím, ale aj materinskému jazyku. Možno mi nemčina nevyšla, ale to neznamená, že sa nemôžem venovať akokoľvek ostatným jazykom - od poľštiny, cez ruštinu po japončinu či latinčinu. Mám na manželstvo úplne iný pohľad, a som rozhodnutá, že ak sa budem s ním cítiť dobre, tak Boh nám dá požehnanie. Ak budem mať dieťa, môžem mať zoznam mien, ale až keď ho budem držať v náručí, tak sa rozhodnem nad jeho menom. Že sa možno síce ľakám pustiť k sebe svoje kamarátky a slova najlepšej sa stále bojím, len preto, že sa možno obrátim mojej najlepšej kamarátke. Zažila som mnoho zážitkov - od pozerania filmov, ktoré som začala hodnotiť inak a už trojhviezdičkové sú hodné pozerania. Obmedzila som pozeranie seriálov, dokážem pozerať maximálne jeden a nie pre potešenie, ale skôr oddych. Knihy som nečítala, iba na povinné čítanie, ale za to som sa mohla venovať tomu biblickému. Chodila som do divadla, na koncerty a hudbu som počúvala z minulého roku.

Plusy a mínusy roka 2019:
+ spravila som si poriadok v srdci a v hlave
+ ukončila som zimný semester
+ prjímačky na VŠMU
+ nebola som vo februári chorá
+ bola som na dvoch zápasoch slovenských hokejistov na Majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji
+ bola som vo Fanzóne
+ bola som na dovolenke s tatikom
+ nebola som v auguste chorá alebo zranená
+ trávila som svoje narodeniny pri tatikovi
+ oslávila som 22. narodeniny
+ bola som na cintoríne
+ priebeh zimného semestra
+ bola som na omšiach
+ bola som 108-krát v kostole

- mohla som sa stretnúť s Jurajom, ale na akcii nebol prítomný
- nepostúpili sme do štvrťfinále na Majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji
- letné skúškové obdobie
- bola som v októbri chorá
- nezačala som písať bakalársku prácu
- bola som cez Vianoce chorá
- moji rodičia sa stále nerozviedli
- nestretla som sa s Kristy
- neprečítala som žiadnu knihu podľa vlastného výberu

Naďalej som žila v YouTube svete. Akurát som obmenila kanály a niektoré z nich ma už aj omrzeli. Zostávam pri The Jurgys, pretože pridávajú raz do týždňa, niekedy ani to nie. Videá do desiatich minút a nie sú náročné či už na emócie alebo jazyk. Navyše teraz k nim pribudne ďalší člen rodiny, takže som rada, že rodina, ktorá toto celé u mňa spustila, je stále v zozname YouTube kanálov, ktoré sledujem. Dokonca sa v tomto zozname nachádzajú kanály, ktoré ešte nemajú u mňa subscribed a to ich pozerám už vyše roka. Ale aj toto považujem, že je to v poriadku. Robí ma to mnou a teším sa, že ma to drží. Aj vďaka nim som bližšie k Bohu (Jess and Gabriel, The Labrant Fam) a aj vďaka nim sa viem úprimne zasmiať, meniť názory a naučila som sa čakať (Jatie Vlogs).

Playlist ešte len pribudne, takže si myslím, že je čas urobiť bodku za rokom 2019.

Pokúste sa opísať svoj rok 2019 jedným slovom.


Dária. 

Komentáre

  1. Všetko dobré do nového roku! Nech si zdravá a nech sa pre teba rok 2020 nesie v znamení úspechov!
    Ak by som mala jedným slovom zhrnúť môj rok 2019, bolo by to slovo "zmena". Skončila som so školou, presťahovala sa do Prešova, potom do Zlína, našla si prácu, začala robiť to, čo milujem. A o to viac sa teším na rok 2020, lebo mnohé zmeny z minulého roku chcem posunúť na ďalší level ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD "MERRY CHRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR"

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára