i love her.

Dnes oslavuje moja najlepšia kamarátka, Kristy, narodeniny! Všetko najlepšie!

Prajem Ti tristošesťdesiatpäť dní naplnených šťastím, nenaplnených alergiami a liekmi tvojej choroby. Chcem, aby si sa každý deň zabávala s prípravou diplomovky, pozerala seriály a čítala knihy. Prajem Ti, aby sa Ti naďalej v škole darilo a dala si to opäť na A-čka! Aby Ti tvoje vzdelanie dalo vstupnú bránu na ďalšie a ďalšie zákazky, a aby sa pre Teba ilustrácia stala povolaním. Prežila si doteraz všetky zlé dni a ver, že prežiješ aj tie nasledujúce. ♥

Tu je pre Teba 23 dôvodov, prečo by si to nemala vzdať:
01. Všetky Tvoje ilustrácie dávajú zmysel, od farieb, cez oči až po celkovú anatómiu.
02. Našla si to! Nie je to grafika ako taká, je to ilustrácia!
03. A nie hocijaká, ilustrácia zvierat! Tvojim osobným zvieraťom je líška.
04. Ten rozdiel v tvojej tvorbe z predošlých rokov je obrovský a všetci to vidíme!
05. učiť sa nový cudzí jazyk pre diplomovku, to dokážeš len Ty!
06. Si obrovský bojovník, aj napriek tomu, čo si v rodine zažívaš!
07. Máš množstvo ľudí, ktorým na Tebe záleží, a ktorí sa o Teba starajú!
08. Tvoje mačičky a Tvoji kocúry Ťa potrebujú!
09. Hudba Ťa inšpiruje, a ak sa má meniť každý týždeň, nech tak je!
10. Tvoje názory na budúcnosť na Tvoju osobu Ťa robia Tebou!
11. Tvoje oči sú pohľadom do Tvojej prenádhernej duše!
12. Inšpirovala si mnoho detí na svojej odučenej hodine!
13. Nočné hodiny sú Tvoje kreatívne hodiny! 
14. Ben je Tvojim ochrancom!
15. Dejiny umenia, to je Tvoje!
16. Aj napriek všetkým nepríjemnostiam si to zvládla!
17. Dokážeš vo všetkom nájsť humor.
18. Veľká Británia, to je Tvoje!
19. Zaslúžiš si všetko na svete!
20. You matter!
21. Obetuješ sa pre druhých!
22. Pomáhaš a nič si za to nepýtaš!
23. Pomáhaš ľuďom už len tým, že si!

Ak by mi niekto niekedy povedal, že budem mať kamarátku, ktorú poznám iba z internetu, neuvidíme sa aspoň každý školský deň, tak by som ho vysmiala. Hoci sme si potvrdili priateľstvo na facebooku 13. mája 2011, poznali sme sa už predtým, len sme si, samozrejme, nepamätali presný dátum. Našimi skromnými výpočtami sme to však dali na 13. mája 2010, a teda o pár dní oslavujeme desať rokov nášho priateľstva. A absolutne nás nezaujíma, či to bolo v ten deň, dohodli sme sa tak.
Presne desať rokov si píšeme, ty si bola v Kvarte na počítačoch v škole a začali sme si písať. Prešli sme si naozaj všeličím, no našou prvou skúškou (a dôvodom, prečo sa z dvoch kamarátok z mojpsik.sk stali sestry na facebooku) bolo zdôverenie sa Ti s mojou diagnózou. Povedala som si buď všetko alebo nič, keďže ma už pár ľudí z mojpsik.sk, ktorým som sa zverila, odsúdilo alebo mi neverilo. Ty si mi nielen uverila, ale si to vôbec neriešila. Písali sme si na facebooku rovnako ako na mojpsik.sk a spoznávali sa. Následne sme si vymenili telefónne čísla a písali sme si esemesky, s tým, že volať si nebudeme, iba ak by sa stalo niečo vážne. A ja teraz môžem povedať iba toto:
Hoci sme sa stretli iba dvakrát (v 2015 a v 2016), píšeme si a si osoba, ktorá vie o mne všetko, a keď napíšem všetko, myslím naozaj všetko. Pomohla si mi objaviť seriál My Little Pony, hudobné kapely ako Fall Out Boy, Twenty One Pilots, Panic at the Disco! (a ja tebe zase pieseň Terapeut od Pavla Callta). Pomáhaš mi s angličtinou, hrala si sa so mnou na pokémonské zápasy. No niekedy mám pocit, že ma poznáš lepšie, ako sa poznám ja. A že si kopec vecí o mne pamätáš (ako pri nedávnom template a Afrike) a čítaš si a podporuješ ma s mojimi príbehmi, ale najmä s tým najväčším, s ktorým som sa ti bála zdôveriť až do 2018.
Len vďaka Tebe som sa dokázala otvoriť. Pri Tebe som sa naučila povedať slovíčko Ľúbim Ťa, I love you, ktoré s radosťou používame. My Slováci, si hneď myslíme, že to má vzťahový význam, ale to vôbec nie je pravda. Dokážem pri Tebe rozprávať o svojich problémoch a pocitoch otvorene, ako aj naposledy v podobe listu, a to bez toho, aby sa jedna z nás urazila.
Jediné, čo pred Tebou tajím, sú snáď mená pre moje deti, pretože sa bojím, že ma prejdú. :DD
Vďaka Tebe som sa naučila pozorovať, pozorovať svoje telo a chápať, že sa so mnou deje niečo zlé. Ďalej si ma naučila akceptovať ľudí a spozorovať, že sa to deje aj vo mne.

Si mojou kamarátkou, si mojím učiteľom, si mojou oporou, si mojou skalou, si mojím radcom, si mojím kritikom, si mojím povzbudzovateľom. 

Ďakujem,
Dária Dorotka*
Dorothy*
Dorothea*
Doe*

Komentáre