ARCHITEKTONIKA V SERIÁLOCH

 
Ahojte,
po dlhšej dobe, a možnože po prvýkrát v tomto roku, sa ozývam s novým príspevkom na nejakú tému. A nemôžem si hneď odpustiť moje myšlienky v hlave, že len čo som napísala pozdrav, začala som ho deliť na morfémy.

Okrem toho, ak by ste nevedeli, čo je architektonika, tak to mám tiež z literatúry. Zachráňte ma. Momentálne už pár týždňov si žijem na pozeraní rôznych seriálov - buď v televízii alebo v archíve online. Všimla som si, že mnohé majú podobnú architektoniku - v tomto poňatí je to miesto, ktoré vytvoril architekt na základe požiadaviek ostatných tvorcov. Určitá scéna, ktorá sa v seriáli nachádza. Budem písať iba o seriáloch, ktoré sledujem alebo som párkrát videla, a teda viem, že tam takáto scéna je.

Seriály majú klasicky nejaké objekty, kde postavy bývajú, pracujú alebo v prípade mladších študujú. No všimli ste si, že takmer v každom seriáli je priestor, miesto, scéna, kde sa tieto postavy stretávajú vo svojom voľnom čase a diskutujú o rôznych témach?

pekáreň a reštaurácia (Kukučka), reštaurácia Violy (Búrlivé víno), jedáleň hostí (Horúca krv), bar (Gympl s (r)učením omezením), obývačka Carlosa (a T. K.) (9-1-1: Texas), dom Hen, dom Atheny (9-1-1), krčma (Horskí záchranári), pizzéria (Oteckovia), sesterna (Sestričky), Štola-non-stop (Modrý kód), Depot (Sestřičky: Modrý kód, 1. Mise), krčma (Slunečná) a pod.

Ako vidíme, nie v každom seriáli je to konkrétna miestnosť, ale všeobecne dom, v ktorom nejaká postava býva. Tieto seriály by som skôr označila výnimkou.

A čo vaše seriály? Je tam takáto scéna?

Dária.   

Komentáre