TAG - OTÁZKY V ANGLIČTINE


Ahojte,
už veľmi dlho som sem chcela dať čosi takéto, jednoduché a zároveň ma máte možnosť bližšie spoznať. Našla som tieto otázky náhodou v notebooku, a keďže nechcem to krkolomne prekladať, nechám ich v anglickom jazyku.

01. How many countries have you been to?
Okrem Slovenska, som bola v Českej republike, v Maďarsku na kúpalisku, v Poľsku na trhoch. Prvýkrát pri mori v Chorvátsku, tak v Egypte, v Grécku a v Bulharsku. Bola som v Rakúsku, v Španielsku a v Nemecku. V Čiernej Hore a v Albánsku. Pôvodne mal byť o tom samostatný príspevok, ale stále sa snažím rozširovať svoje cestovateľské skúsenosti.


02. What would you name your daughter if you had one?
Huh, konkrétne mená vám nepoviem, pretože som konečne s týmito troma spokojná a držia ma už dosť dlhú dobu. Iba vám poviem, že Kristína, ktorá bola v mojom poslednom výbere v roku 2018 to nie je. Skôr sa zameriam na to, že kedy som sa začala o túto oblasť zaujímať. To, že by som chcela mať deti, respektíve partnera som začala rozoberať v roku 2009, keď môj bratranec mal priateľku, neskôr snúbenicu, a keď zároveň mala moja sesternica (jeho sestra) priateľa, teraz už manžela. Vtedy som sa asi začala obšmietať okolo kalendárov a všetky najobľúbenejšie mená boli tie, ktoré som bola ochotná dať svojim deťom. Z tých dievčenských to boli: Diana, Barbara, Emanuela a Lesana. Dve z nich som použila vo svojich príbehoch, jednu menovkyňu poznám a jedna sa mi prestala páčiť.
Ale ak vám poviem, že teraz mám skôr dievčenské mená, ak by som jednu dcéru mala, ako chlapčenské, uveríte mi?
 

03. What would you name your son if you had one?
V roku 2009, resp. po tomto roku som sa začala hrabať v kalendári a mne sa akosi začalo páčiť jedno chlapčenské meno za druhým: Sebastián, Timotej, Milan, Andrej, Ladislav a Florián. Následne sa mi začalo páčiť také množstvo, že som ich musela rozdeliť na najobľúbenejšie a obľúbené mená, do ktorých patrili mená, ktoré sa mi somehow páčili, ale deťom by som ich nedala. No a teraz ich mám podelené na najobľúbenejšie, obľúbené a mená pre moje budúce deti. Opäť, už to nie je Daniel, o ktorom som vravela naposledy (a preto som si ho dovolila použiť v mojom obľúbenom príbehu). Znova ho neprezradím, pretože sa mi strašne páči, má geniálny význam a aby nebolo málo, v kalendári je 24.


04. What's the worst grade you got on a test?
Keďže sme v materskej škole známky nedostávali, prejdem na základnú školu. Na prvom stupni to bola štvorka (v oboch školách - aj na západe a aj na východe, hi, matematika a vlastiveda). Na druhom stupni to bola päťka (hi, matematika), na gymnáziu to bola päťka (hi, chémia, anglický jazyk, matematika a biológia) a na univerzite je to Fx (hi, nemecká ortografia), ale nie X. Takže beriem úspech, že som nevzdala žiaden predmet. Asi najhoršie čo sa mohlo stať je opakovanie predmetu, a to momentálne v tomto semestri zažívam hneď dvakrát (jeden bol test a druhý mal byť ústna skúška, ale už keď som prešla vyraďovacím testom, tak som neprešla praktickou časťou). Takže moja najhoršia známka je opakovanie predmetu.


05. What was your favourite TV show when you were a child?
Tom & Jerry, The Winx, The Redwall a Pokémon. Ale to posledné prešlo do dospelosti, takže to sa neráta! :D


06. Have you read any of the Harry Potter, Hunger Games or Twilight series?
Harryho Pottera som prečítala prvú knihu a už tá ma nebavila, napriek tomu som sa pustila do druhej, po asi sto stranách som to nechala tak a nikdy sa k tomu nevrátila. Hunger Games som ani nečítala a ani nevidela, a Twilight series som najskôr videla a tak prečítala, takže ma to nebavilo. Odvtedy sa držím pravidla, že najskôr kniha, a tak film.


07. Would you rather have an American accent or a British accent?
Keďže sa celé štúdium venujem Britskej angličtine, rozumiem viac Americkej angličtine, ale úplne najviac Austrálskej angličtine. Tak si vyberte.


08. Did your mother go to college?
Ako si vedel, že sa ma to máš opýtať? No.


09. Are your grandparents still married?
Od tatikovej strany nie, sú rozvedení, teda pokiaľ on ešte žije, keďže som ho v živote nevidela. Z maminej strany technicky áno, pretože ich rozdelila smrť. Are my parents still married? Unfortunately yes.


10. What language, besides your native language, would you like to be fluent in?
Pred pár rokmi by som určite napísala German, alebo mojim starým mozgom Deutsch. Ale dnes... chcem vedieť všetky jazyky sveta. Naposledy to bola English, what's next?


11. Is your father bald?
No. Ale na niektorých miestach už áno.


12. Do you know triplets?
Na YouTube som už asi nejaké video videla, ale osobne nie.


13. Have you ever had Indian food?
Myslím si, že áno, ale nie som si istá.


14. What would your parents have named you if you were the opposite gender?
Viem to úplne presne - Michael! A zaujíma ma, či by mi ho dali, aj keby som sa narodila v rovnaký deň, ako som sa v skutočnosti narodila - na Michala!


15. If you have a nickname, what is it?
Už pár rokov vystupujem na internete pod vlastným menom
. Volá ma tak najlepšia kamarátka, kamarátky. Doma niektorí členovia rodiny, ale pre mamu a babku budem vždy Dorotka, pre tetu, bratranca a brata vždy Doda. I don't like it, but I don't hate it.


16. Who's your favourite person in the world?
Ak Ho berieme ako osobu, tak - God. Ale ak nie, ostávam pri Kristy.


17. What's the last compliment you got?
Honestly
, myslím si, že to bolo od vyučujúcej v rámci spätnej väzby k hodnoteniu predmetu. Poďakovala sa mi za spoluprácu.


18. Do you usually remember your dreams in the morning?
O tomto mal byť tiež samostatný príspevok, but I'm too scared. Po každom sne sa zobudím, buď je taký sprostý, alebo taký hrozný a nezmyselný. Noc, nadránom alebo ráno, to je jedno. V poslednom čase je to o škole.


19. How old were you when you found out that Santa wasn't real?
Santa
Jesus. Mala som sedem rokov a ak si o tom chcete prečítať bližšie, tak TU.

Ak by ste si tento TAG chceli urobiť, pokojne tak spravte, neviem odkiaľ ho mám, je v notebooku už vyše dvoch rokov.

Chceli by ste viac takýchto príspevkov?


Dária.

Komentáre

  1. Asi prvýkrát, čo niekde vidím alebo počujem, že by niekto rozumel austrálskej angličtine lepšie ako britskej alebo americkej 😅 A keby som sa ja narodila ako chlapec, bola by som Dávid, čo je dosť vtipné, lebo Dávid je pomerne bežné meno, zatiaľ čo Berenika väčšina ľudí, ktorých spoznám, predo mnou nikdy ani len nepočula 😀

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "SOCIAL MEDIA AND MENTAL HEALTH"

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára